В ече минаха повече от 14 години, след като последната Celica слезе от поточната линия в Япония. Този факт сам по себе си е красноречив, че Toyota не възнамерява да възроди модела. Но октомври е месецът, в който се появява Celica. Това става на автомобилното изложение в Токио през октомври 1970 г. Затова се връщаме назад през седемте поколения и 50-те години история на модела.
Toyota Celica TA22: 1970-1977
Построена върху платформата на Carina, първото поколение Celica, чието има произтича от латинското coelica (божествен), стъпва върху независимо предно и задно окачване и задвижване на задните колела. Задвижването е поверено на цял набор 4-цилиндрови двигатели с обем 1,4; 1,6; 1,9; 2,0 и 2,2 литра. Те работят съвместно с 4- или 5-степенни механична скоростни кутии или 3-степенна автоматична трансмисия.
Първите европейски бройки идват през 1971 г., а на следващата година на върха в гамата застава Celica GT, задвижване от 1,6-литров мотор с два двойни карбуратора. Фейслифтът на модела идва през 1976 г., като гамата се допълва от лифтбек версия и топ изпълнението 2000GT.
Toyota Celica TA40: 1977-1981
Второто поколонеие на Celica идва през 1977 г. като 2-врати купе и лифтбек, както и кабриолет, наречен Celica Sunchaser. Запазва се конфигурацията със задно задвижване, гамата от двигатели е още по-богата, а трансмисиите са общо четири.
Toyota Celica TA60: 1981-1985
Третото поколение на Celica излиза през 1981 г. с монтиран 16-клапанов двигател под дългия преден капак. Моделът отново се предлага като 2-врато купе, 2-врат кабриолет и 3-врат лифтбек. Моторизацията отново е пребогата, но хората, които искат повече мощност, вече може да поръчат Celica Supra 2.8i с 6-цилиндров двигател, генериращ 170 к.с.
Toyota Celica TA160: 1985-1989
При четвъртото поколение на модела се запазва познатата конфигурация, но тук феновете вече са във възторг, защото се появява версията Celica GT-Four със задвижване на четирите колела. Нещо повече, на тази база се появява рали бегачката, която носи редица победи на Toyota в Световния рали шампионат, което вече дава култова статус на модела.
Toyota Celica TA180: 1989-1993
Успехът по трасетата на Световния рали шампионат се продължават от петото поколение, което печели три WRC титли при пилотите и две при конструкторите между 1992 г. и 1994 г. Моделът продължава да се предлага във версия GT-Four, но задвижването на четирите колела дава приоритет на предните, а по-късните версии вече са само с предно.
Toyota Celica TA2000: 1993-1999
Това вероятно е една от най-известните „Селики”. Версията ST205 е най-мощната Celica до момента, генерираща 242 к.с. Главна „вина” за тази версия носи Toyota Team Europe (заводският отбор на Toyota във WRC). Затова е предният капак е алуминиев (за намаляване на теглото), турбокомпресорът е оптимизиран, а окачването е Super Start. Хомологирани са 2500 автомобила, за да може Toyota да влезе в Група А в Световния рали шампионат.
Toyota Celica TA230: 1999-2006
Продавана само като 3-врат лифтбек, последната Celica а базирана на платформата MC, споделяна от много модели, включително Corolla, Prius и RAV4. За разлика от предшествениците си, тази Celica идва само с два двигателя, две механични и една автоматична трансмисия.
Citroen SM: френският космически кораб от преди 50 години
Нов удар срещу плъг-ин хибридите: те са в пъти по-мръсни от официалните данни