Р езултатите от скорошно проучване казват, че повечето плъг-ин модели са по-мръсни от техните конвенционални аналози. Ако плъг-ин хибридите (PHEV) не се зареждат редовно, техните емисии CO2 дори може да са по-високи от тези на конвенционален бензинов или дизелов автомобил. Тук ще кажем, че плъг-ин хибридите са основно оръжие за компаниите в надпреварата им за отговаряне на строгите екологични изисквания, които в Европа гласят, че от 1 януари 2021 г. цялата моделна гама на един производител трябва да отделя не повече от 95 г/км емисии СО2.
Напомняме също, че в средата на септември Европейска федерация по транспорт и околна среда (Transport & Environment), с подкрепата на британския офис на Greenpeace публикува доклад за реалните показатели на отделяните в атмосферата емисии СО2 от плъг-ин хибридите. Тестовете показват, че производителите занижават тези параметри с повече от 2,5 пъти.
Нов скандал: плъг-ин хибридите замърсяват в пъти над обявеното
Сега на ред е проучване на института Fraunhofer ISI и Международния съвет за чист транспорт (ICCT), което обхваща над 100 000 плъг-ин хибрида от 66 марки, продавани в Европа, САЩ и Китай. Изводът е, че един плъг-ин хибрид отделя (в най-добрия случай) два пъти повече вредни емисии от това, което твърдят производителите (без значение дали става въпрос за циклите (NEDC или WLTP).
Greenpeace: добитъкът замърсява повече от автомобилите
В най-лошия случай количеството CO2 е 4 пъти по-високо от официалните данни, което ще рече, че плъг-ин модел с официални 50 г/км реално отделя между 100 и 200 г/км.
Голямата причина за това е, че в голяма част от случаите PHEV се използват като служебни автомобили, които най-често се карат на разстояния, които надхвърлят техния пробег на ток.
Шведи: е-колите са по-мръсни от автомобилите с ДВГ
Водещият автор в проучването смята, че „ако искаме да видим по-нисък разход и емисии СО2 в реалния живот, мощността трябва да се намали, а пробегът да се увеличи.”
Според изчисленията, за да могат плъг-ин хибридите ефективно да заместят конвенционалните модели с ДВГ (поне в германия), пробегът на ток трябва да е между 80 и 90 км, а не както сегашния от 30 до 60 км.
Проучване: автомобилите не са основен замърсител на въздуха
Големите субсидии в Западна Европа накараха продажбите на плъг-ин хибриди да избухнат през последната година. Но е много вероятно да се стигне и до обратната тенденция, ако субсидиите бъдат намалени или премахнати. Такъв е примерът с Нидерландия, която оряза субсидиите през 2015 г. и от рекордите 40 000 продажби същата година, през 2017 г. продажбите паднаха до 1150 бройки.
През миналата година в Европа са продадени около 780 000 хибрида, което е с 10 000 повече спрямо Китай.
Електрически Megane показва бъдещето на Renault