Audi V8: предшественикът на А8

Първите смели стъпки в луксозния сегмент

Audi V8

Audi

В края на 80-те години на миналия век, Audi направи първите си смели стъпки в луксозния сегмент с представянето на Audi V8. Лансиран на пазара през 1988 г., този 4-врат седан не само е първата поява на марката сред луксозните играчи, но новите технологии в него оставят дълбока следа в историята на автомобилостроенето.

Моделът е пионер, защото комбинира V8 с прословутата система Quattro за задвижване на четирите колела и автоматична трансмисия – за първи път Audi предлага такава комбинация. Именно този модел дава основание на Audi да вярва, че може да се конкурира с S-класата и Серия 7, затова в последствие се появява А8.

Иначе V8 е най-луксозният автомобил, който Audi е правил до този момент. Стандартното оборудване включва кожени седалки, автоматичен климатроник, круиз контрол, електрически прозорци на четирите врати, аудио система с осем високоговорителя от Bose, електрически предни седалки и други. Въпреки че повечето (ако не и всички) от тези характеристики могат да бъдат намерени в много по-достъпни и масови автомобили в наши дни, те са предимно новост за марката по това време. А под онова време имаме предвид октомври 1988 г.

Audi

Първите версии на Audi V8 разчитат за задвижването си на 3,6-литров V8 двигател. Впоследствие се появява 4,2-литров V8 с 276 к.с. и 402 Нм. В зависимост от двигателя и моделната година се предлагат пет- и шестстепенни ръчни трансмисии, както и опционална четиристепенна автоматична кутия.

Би трябвало всичко това да е притегателна сила за клиента, но не. Моделът е на пазара между 1989 и 1993 г., но от него са реализирани около 4000 броя. Това е така, защото той е скъп, а пазарът на луксозни автомобили е доста ограничен дори в Германия.

Един интересен аспект на конструкцията на Audi V8 е неговото купе от галванизирана стомана, за което производителят дава 10-годишна гаранция срещу корозия.

Иначе Audi V8 е разширена и преработена версия на Audi 100 и 200, които от своя страна са базирани на платформата C3 на Volkswagen (известна също като D1 или D11). Луксозната лимузина има по-дълго междуосие и по-широка следа и използва различни преден капак, брони, фарове, задни светлини и калници в сравнение с по-малките модели 100/200.

Източник на статията: Motor1.com

Audi Audi V8