Suzuki Hayabusa e голяма работа. Някои казвай, че е прекалено много, други – че не е достатъчно. Но тъй като съвършенството е субективно, определението се крие някъде в спектъра между двете крайности.
Тежи около 220 кг, гони 40 000 лв. и е с почти 200 к.с. мощност. Това значи, че не е най-тежкият мотор, не е най-скъпият, нито е най-мощният, но този двуколесен звяр просто си проси да получава представката „най”. Иначе цифрите в спецификацията на Hayabusa малеят на фона на огромната репутация на мотоциклета.
Всичко започва към средата на 90-те години, по-точно през 1996 г., когато Honda пуска 1137-кубиковия CBR1100XX Blackbird, който трябва да се конкурира със страшилището на Kawasaki - ZX-11. Три години по-късно (1999), Suzuki лансира 1298-кубиковия GSX-1300R, известен като Hayabusa — японската дума сокол скитник. В средата на първото десетилетие от новия век идва ZX-14 на Kawasaki, затова и Hayabusa получава първия си сериозен ъпгрейд през 2008 г. Работният обем на двигателя се увеличава до 1340 куб. см, системата за впръскване на гориво е нова, както и шасито, нов съединител и новата функция Suzuki Drive Mode Selector (SDMS), която позволява промяна на характеристиките в зависимост от предпочитанията на моториста. През 2013 г. са добавени Brembo моноблок предни спирачки и антиблокираща спирачна система.
Превъртаме едно десетилетие напред, за да стигнем до деня, в който Suzuki представи специална серия на мотоциклета по повод неговата 25-ата годишнина. Отличителна характеристика на юбилейния модел е цвета - комбинация от оранжево и черно. Добавени са още и оригинални гравюри върху ауспуха и задвижващата верига, а върху резервоара има емблема на 25-годишнината и триизмерно лого Suzuki. Също така капакът на задната седалка е стандартно оборудване.
През 2021 г. беше представено третото поколение Hayabusa с напълно обновен двигател и шаси, и множество електронни системи, обединени под името S.I.R.S (Suzuki Intelligent Ride System), която включва контрол на сцеплението, двупосочна бърза смяна на предавките и др.