С тава ясно, че в Tesla е бил създаден таен екип, чиято единствена цел е била да предотвратяват идването на клиенти в сервиза, оплакващи се от нисък пробег на своите електромибили. Екипът е създаден миналото лято в Лас Вегас, а името му е “Diversion Team”.
Екипът е бил създаден, защото сервизните центрове на Tesla са се задъхвали от жалби от клиенти, които са очаквали много по-висок пробег от своите автомобили, базирайки се на рекламираните от компанията пробези, пише Automotive News, позовавайки се на източници.
В офиса на екипа в Невада някои служители са празнували отмяната на срещи за посещение в сервизи, заглушавайки звука на телефона си и удряйки по метален ксилофон. Този сигнал се е посрещал с аплодисменти от колегите. Екипът често е приключвал стотици жалби седмично и служителите са били насърчавани с бонуси според средния брой пренасочени срещи на ден.
Мениджърите са казвали на служителите, че спестяват на Tesla около 1000 долара за всяка отменена среща, споделят източниците. Друга цел е била да се намали натискът върху сервизите.
В повечето случаи е-колите на оплакващите се клиенти вероятно не са имали нужда от ремонт, твърдят запознати. По-скоро Tesla създаде вълната, рекламирайки моделите си, завишавайки очакванията на потребителите над това, което автомобилите могат да предложат. Моделите Tesla често не успяват да постигнат рекламираните пробези, според интервюта на Reuters с трима автомобилни експерти, които са тествали или изучавали автомобилите на компанията.
Преди години Tesla започна да преувеличава потенциално възможният пробег, монтирайки свой софтуер за изчисление на пробега. Компанията реши преди около десетилетие, за маркетингови цели, да напише алгоритми, който да показва на шофьорите „розови“ прогнози за разстоянието, което може да изминат с едно зареждане, казва един от източниците.
След това, когато батерията падне под 50% от максималния си заряд, алгоритъмът показва на водачите по-реалистични прогнози за оставащия им пробег, казва същият източник. За да предотвратят преждевременно изчерпване на батерията по време на път, Tesla проектира „предпазен буфер“, позволяващ около 15 мили допълнителен пробег дори след като показанията на таблото са на нулата, казва източникът.
Същият казва, че директивата да се показва оптимистичен пробег, е дошла директно от Мъск.
Reuters не може да установи дали Tesla продължава да ползва алгоритми за увеличаване на прогнозния пробег. Но специалисти и регулатори продължават да сигнализират, че компанията преувеличава с пробега на своите модели.
Събрани данни от над 8000 модела на Tesla от Recurrent показват, че приборът за отчитане на пробега не променя оценката си, за да отрази високи или ниски външни температура, които повлияват драстично пробега.
Recurrent стига до извода, че четирите модела на марката винаги изчисляват, че автомобилът може да измине над 90% от рекламирания от по EPA пробег, без значение на външните температури.