С помняте ли си скандала Panama papers? Е, в автомобилния свят вече има аналог, който е наречен Tesla files. И тук вече Tesla настъпи мотиката. Става въпрос за флашка с 100 GB конфиденциална информация, предоставена на Handelsblatt от недоволен бивш служител на компанията.
В Германия вече се коментира, че подобно изтичане на лична информация в страната не е имало. Файловете съдържат над 100 000 имена на бивши и настоящи служители, включително осигурителния номер на Илон Мъск, както и имейл адреси, телефонни номера, заплати на служители, банкови сметки на клиенти и тайни производствени детайли, пише Automotive News.
Всичко това е в нарушение на GDPR. Ако сега органите установят (а как да не го направят), че GDPR е нарушен, Tesla може да бъде глобена с до 4% от годишните продажби, което би се равнявало на около 3,26 млрд. евро.
Но не това е най-притеснителното. Големият проблем е свързан с хиляди жалби срещу системите за подпомагане на управлението, в центъра на които е Autopilot. Позовавайки се на Handelsblatt, Carscoops разказва, че голямата грижа на Tesla е била да потули тези жалби, а не да разреши проблемите.
В изтеклите данни се говори за над 2400 клиентски жалби, свързани с внезапно ускорение, 1500 са за непреднамерано рязко спиране, както и 1000 за катастрофи. В таблица с инциденти, свързани със системите за подпомагане на управлението, фигурират над 3000 жалби. Повечето са от САЩ, но има също от Азия и Европа.
Още по-притеснителна е реакцията на Tesla на тези жалби. В шестте месеца между получаване на документите и публикуването им, Handelsblatt се свързва с част от собствениците, които твърдят, че производителят е бил заинтересован да се предпази, но не и да разреши проблемите на клиентите си.
Последното се разбира от документите. Те разкриват, че служителите са имали нареждане да дават само устна информация на клиентите, но никога не да им пращат копие на доклад за инцидент или жалба, тъй като те били само за вътрешни нужди. Те били съветвани дори да не оставят гласово съобщение на клиентите.