Н емски автомобилен дилър нагази в дълбокото, навличайки си сериозни съдебни главоболия, след като реши да внесе 22 евтини VW ID.6 от Китай. Не можеш да го виниш за находчивостта, но същото може да се каже и за компанията, която прави колите: тя няма как да остави този случай без последствия.
Грегори Бръдни решава, че неговите клиенти ще харесат ID.6. той твърди, че ги купува по установения ред от китайската VW-FAW. Причината за този ход е прозаична, затова е той е бил сигурен, че клиентите му ще се зарадват на този негов ход.
Средната цена на нов електромобил в Германия продължава да расте, докато сериозната конкуренция в Китай сваля този параметър. В Германия стартовата цена на ID.3 е 40 000 евро, в Китай моделът започва на цена с 16 000 евро по-ниска. Същият е и случаят с ID.7 Vizzion, който в Китай стартира от цена 30 800 евро, докато в Германия тя е почти двойно по-висока (88%) – 56 995 евро.
Моделът ID.6 се предлага само за Китай. Моделът е удължена версия на ID.4 с три реда седалки и седем места. В Страната се предлага във версии ID.6 X и ID.6 Crozz. Цената започна от 33 700 евро, докато в Германия по-късият ID.4 стартира от 40 335 евро.
Моделите, които търговецът купува, са били предназначени за експорт. Според Automobilwoche, след няколко модификации и софтуерни актуализации, транспортното ведомство на Германия е било готово да даде разрешение за продажба на автомобилите.
Тук на сцената излезе правният отдел на VW. Съдът отсъжда, че автомобилите трябва да бъдат конфискувани, а VW иска те да бъдат унищожени.
Търговецът контрира, че след като е получил разрешение от германските власти за продажби, значи колите са легални за продажба. Бръдни смята, че VW иска да го използва за назидание (което вероятно е точно така), за да покаже на другите търговци какво може да им се случи, ако решат да копират действията му.
Търговецът обжалва решението, естествено. Ако обаче то не даде резултат, на него може да ме се наложи да плати до 15 000 евро на кола за утилизация. Купил е 22 коли, сметката е ясна, посланието е изпратено. Ако обаче обжалването даде резултат, то VW (че и доста други германски производители) може да се окажат в сериозна беда, защото техните продукти се произвеждат много евтино в Китай.