А втомобилната индустрия е в много динамичен момент от своята история. Текат множество процеси на трансформация, които изискват огромни усилия и ресурси. А същевременно ситуацията позволява и бързото нарояване и експанзия на множество нови производители.
Конкуренцията е по-силна от всякога и това е прекрасно за клиентите. Ще бъде и мотивиращо за бизнеса, но ще има и своите негативни последици за мнозина. Много от водещите доставчици и производители на автомобилни компоненти и части в Германия вече усещат натиска, съобщава Electrek.
ZF Friedrichshafen е производител на трансмисии, амортисьори, окачвания и компоненти за шасита, като осигурява компоненти за над 55 автомобилни производителя. Тя е втора по големина след Bosch, като вече планира мащабни съкращения. В най-лошия вариант те ще са 12 000 души от сега до 2030 г. Новината доведе дори до протест на 3000 служители на компанията в централата ѝ Германия. ZF има около 165 000 служители по целия свят.
Bosch, най-големият доставчик на компоненти, обяви, че ще съкрати до 1200 души само в отделите за софтуер и електроника до 2026 г. повечето от съкращенията ще са в централата в Щутгарт. Компанията има над 400 000 служители по света.
Проблеми има и за Continental. Те също планират хиляди съкращения. Целта – да пести по 400 млн. евро на година, започвайки от 2025 г. нататък.
И Volkswagen подготвя хиляди съкращения в Германия. Компанията трябва да си спести разходи за общо 11 млрд. долара.
Пред Financial Times от ZF коментират, че процесът е неизбежен. Компонентите за електрически автомобили като цяло се нуждаят от наполовина по-малко труд за производство, но пък са по-скъпи. Популярността на електричките пък расте по-бавно от очакваното и общите продажби на автомобили не са достатъчно високи. Така че това е процес, който ще продължи занапред.