К итайският NIO представи поредния си електромобил. От пръв поглед ES7 спокойно може да се определи като изключително атрактивен с издължената си предница, тънките фарове и скосена линия на покрива. Задните светлини са съставени от 202 светодиода. Дръжките на вратите са скрити, а ламинираните акустични стъкла са предназначени да гарантират пълна тишина в интериора.
Именно интериорът е може би най-впечатляващата част в този автомобил, в който не се открива (поне не и на снимки) нищо „китайско”, напротив атмосферата изглежда като в най-луксозните германски марки. Създателите му го наричат „втора всекидневна”, но по-интересното е, че той е оборудван със системата PanoCinema. Тя използва специално разработени очила за виртуална реалност, с които човек гледа 201-инчов „екран” на разстояние от 6 метра.
Дигиталният приборен панел е ясен, както 12,8-инчовият централен AMOLED дисплей, както и Head-up дисплей. Моделът има и личен асистент, познат като NOMI, който е позиционират върху арматурното табло и има дигитални очи.
Сред другите характеристики са плаващата централна конзола, аудио система Dolby Atmos и система за амбиентно осветление с 256 цвята. Седалките са с подгрев, вентилация и масаж отпред, както и подгрев на задните седалки.
Стигаме и до задвижването, естествено. ES7 е с два електромотора, генериращи общо 653 к.с. и 850 Нм. Това позволява на кросоувъра (който е със 161 мм по-дълъг от Model Y, междуосието му е по-дълго със 70 мм) да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди в режим Sport+ (режимите за задвижване са цели 10).
Клиентите ще могат да избират между три батерии. Базовата е с капацитет 75 kWh и възможен пробег 485 км. Следва 100 kWh и пробег 620 км. Ако това не е достатъчно, NIO ще предложи и батерия с капацитет 150 kWh, която да гарантира пробег до 850 км.
Освен тези впечатляващи параметри, ES7 идва стандартно с въздушно окачване и 4-бутални спирачни апарати Brembo отпред. Амортисьорите са адаптивни, а разпределението на теглото между двете оси е 50:50.
ES7 е оборудван с 33 сензора и камери, в това число LiDAR с ултра дълъг обхват на действие, четири 3MP камери, 5 радара 12 ултразвукови сензора.
Цените на модела в Китай започват от 66 706 евро с най-малката батерия, докато тези със 100 kWh – от 74 973 евро.