UBS: „BEV станаха трудна продажба на западните пазари”

Но това не значи, че инвестициите в електрическа мобилност в Европа ще спрат, напротив

Пламен Георгиев,
електромобили

CarMarket.bg

Е вропейските инвестиции в електрически автомобили ще останат почти незасегнати от спадащия интерес към е-колите, за разлика от САЩ, смята аналитичното подразделение на рейтинговата агенция Fitch ratings agency.

Производители и анализатори, каквито са Fitch и UBS, предвиждат по-слаб ръст на продажбите в близко бъдеще в Европа.

Забавянето на темповете на търсене се дължи на високите лихвени проценти, свиване на новите поръчки заради нормализирането на веригата за доставки и бавният икономически растеж, казва Анна-Мари Байсден, ръководител на автомобилния анализаторски отдел на BMI на Fitch.

Списъкът с чакащи за електромобил на Volkswagen Group спадна наполовина до 150 000 бройки, което е „под нашите амбициозни цели”, обяви Арно Антлиц, главен финансов директор. Напомняме, че миналата седмица VW съкрати една работна смяна в завода си в Цвикау, което засяга производството на VW ID.3 и Cupra Born.

Ръстът на търсене на EV в Европа ще се забави до 15% през 2024 спрямо 2023 г., предвижда UBS. Това е десет процента под очакваните 25% за ръст в края на настоящата година.

BEV станаха трудна продажби на западните пазари”, коментира анализаторът на UBS Патрик Хумел.

Спадът на търсенето накара General Motors да снижи първоначално предвижданите инвестиции, докато Ford постави $12 млрд. за електромобили на трупчета.

Fitch, обаче, не очаква европейските инвестиции да тръгнат по същия път.

Все още има доста инвестиции, насочени към електромобилите в Европа, които остават крайната цел за производителите, макар че търсенето спада”, казва Байсден.

Тя изтъква листването на борсата на електрическото подразделение Ampere на Renault.

Инвестициите в заводи за батерии и други EV инвестиции на континента остават в ход, макар че VW се отказа от строеж на един завод в Източна Европа.

Ford и турския му партньор Otosan също обявиха, че замразяват плановете за завод за батерии в Турция.

От друга страна ЕС одобри грант от 659 млн. евро на Франция, с които да се подкрепи производителя на батерии (с гръб Renault) Verkor в проучането и разработването на нови литиево-йонни батерии. Verkor строи нов завод в Дюнкерк.

Катализатор за европейските инвестиции са и субсидиите, предлагани като част от европейската Зелена сделка, която ще се отпуска за електромобили, захранвани от произведени на континента батерии.

Източник на статията: autonews.com

електромобили анализи търсене на електромобили