К итай е световният лидер в областта на електромобилите (и не само). Очаква се, че тази година там ще се продадат около 1,2 млн. е-коли. Но интересното е, че никой не иска да купува употребявани електромобили.
До това заключение стига проучване на Asia Times. То казва познатото: китайците харесват е-колите, но не и употребяваните. Единственото изключение е Tesla.
Изданието дава пример: 3-годишна Tesla Model S с пробег 38 000 км в Китай се продава за 475 300 юана (около $67 000), което се равнява на около 60% от цената на нов модел. Подобен употребяван автомобил, но BYD Song струва 119 800 (под $17 000), което е 40% от цената му като нов през 2017 г. Има и китайски електромобили, чиято цена след само 1 години употреба пада до 35% от първоначалната цена (като цената на бензиновите коли и след три години остава на нивата от 60-70% от първоначалната).
Основната причина за обезценката и липсата на интерес към вторичния пазар, е бързото развитие на технологиите. Тези китайски електромобили, които са били най-продавани преди 1-3 години, днес сериозно отстъпват в като технологии от новите електрически модели. Най-голямото отстъпление е на фронта на пробега и бързото зареждане. Освен това, клиентите на вторичния пазар се опасяват, че батериите на електромобилите са с влошено качество, което ще наложи смяната им, а тази процедура е доста „солена”. Качеството и сглобката също неща, които търпят доста критики.
Очакванията са, че тази тенденция скоро ще се промени. В края на 2019 г. прогнозите сочат, че около 10% от продадените нови коли ще са оборудвани с екологично чисти двигатели, през 2020 г. този процент ще стане 12, а през 2025 г. ще достигне 20%. При това субсидии получават само електромобилите, чиито автономен пробег не е по-малък от 250 км.
Днес лидер на пазара на електромобили в Китай е BAIC EU-Series. Електрическият седан EU5 е с мощност 215 к.с. и пробег от 416 км. До момента в страната от него са продадени 65 593 бройки, като в Поднебесната тази машина струва $32 500.
На второ място е BYD-Yuan EV S2 с реализирани до септември почти 43 000 продажби. Моделът има пробег от 410 км, предлага се с две версии на мотора (93 и 163 к.с.), като базовата цена е $25 000.
Третата позиция е за Baojun E-Series, който е аналог на smart. При него пробегът е около 250 км, идващи от батерия с капацитет 24 kWh. Малките му размери го правят идеален за града, а цената му от $14 700 помага за добрата реализация.
Къде в тази картинка се вписва Tesla. Ами едва на 15 място с реализирани за 8 месеца 14 439 продажби от Model S. Интересното е, че Model S е изпреварен от BMW 530Lе (12 позиция) и VW Passat GTE PHEV (13 позиция). В Топ 20 няма други модели от Европа или Америка, всички са китайски.
Вчера тествахме най-продавания електромобил в Европа (Renault ZOE), за който ще ви разкажем в най-скоро време.
Дизеловите двигатели са в пъти по-вредни от бензиновите
Daimler спира развитието на ДВГ, за да се концентрира върху е-колите