Н ово проучване гласи, че дизеловите двигатели, отговарящи на актуалния екологичен стандарт Евро 6, са почти 5 пъти по-опасни от бензиновите.
Изследването, проведено от Международния съвет за чистота на транспорта, поръчано от местната власт в Париж, обхваща над 180 000 автомобила. Специалистите са измерили количеството на вредните субстанции в изгорелите газове на три места във френската столица, като са маркирали годината на лансиране на автомобила и вида двигател. Както става ясно, дори дизеловите двигатели, които отговарят на актуалния екологичен стандарт Евро 6, са много по-вредни спрямо съвременните бензинови двигатели, отговарящи на същия стандарт.
Дизеловите двигатели отделят в атмосферата 4,8 пъти по-вече токсични вещества, като са само с 18% по-чисти от бензиновите мотори от предходния екологичен стандарт Евро 5.
На дизеловите двигатели Евро 5 и Евро 6 се падат 63% от общото замърсяване на атмосферата с азотни оксиди, които се образуват в следствие работата колите с ДВГ. Френските еколози отбелязват още, че измерените вредни емисии в реални условия се разминава с цели 6 пъти с показателите в лабораторни условия.
Особено рязко се показват азотните оксиди в много топло време: при температура на въздуха над 30 градуса в атмосферата се отделят с 20 до 30% повече вредни вещества, отколкото при температура от 20 до 30 градуса по Целзий.
KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)
Международно признание за страната ни и Mazda България
Daimler спира развитието на ДВГ, за да се концентрира върху е-колите