Той е аеродинамичният рекордьор, има 5 кв. м соларни панели на покрива

Пламен Георгиев,
Lightyear One

Lightyear

Х оландският Lightyear One може да се похвали със свръх нисък коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,20, с което стана лидер по този показател в света. За сериен модел това е изключително нисък показател. При Tesla Model 3 той възлиза на 0,23, докато при Porsche Taycan е 0,22.

Постигането на подобен коефициент е било възможно благодарение на капкообразната форма на купето, аеродинамичните капаци на задните колела, минимизиращи завихрянията под калниците, както и отказ от традиционните странични огледала, заменени от камери. Само два автомобила имат по-нисък коефициент на аеродинамично съпротивление. Това са нискосерийните GM EV1 (0,19) и Volkswagen XL1 (0,189). За прототипи тук не говорим, тъй като при тях има и с доста по-ниски показатели.

Lightyear

Дължината на 5-местния Lightyear One възлиза на 5057 мм, широк е 1898 мм и е висок 1426 мм. С тези параметри електромобилът се доближава много до Audi A7.

Моделът е оборудван с четири електромотора и комплект батерии, които му осигуряват автономен пробег от 725 км по цикъла WLTP. При консервативен стил на управление този пробег нараства до 800 км. Разходът на енергия без включен климатик възлиза на 83 вата на километър.

Lightyear

Слънчев панел на покрива на лифтбека е с размер от 5 кв. м, който обезпечава допълнителни 12 км пробег за час. Ако се вярва на производителя, то при слънчево време Lightyear One може да измине 1154 км от португалските Порто до Фаро и обратно.

Холандският стартъп ще започне производството на модела през 2021 г., като са налични резервации за първите 500 бройки. За да се сдобиете с модела, ще трябва да платите авансово 119 000 евро.

Осем варианта на задвижване за новия VW Passat

Заражда се нов автомобилен гигант

И Hyundai се включва в партито на ток с 16 модела

Източник на статията: Vesti.bg

соланри панели слънчеви панели електромобили Lightyear One