Тежки глоби чакат компаниите за високи СО2 емисии, затова EV са им нужни

Производителите са изправени пред глоби от 95 евро на автомобил за грам над нормите, а продажбите на електрически коли забавят темповете

електромобили

, Hyundai

Снимката е илюстративна

Volkswagen Group иска европейските регулатори да снижат целевите СО2 емисии, които ще влязат в сила през 2025 г. Който не ги покрие, ще бъде изложен на сериозни глоби. Това идва на фона на одобреното от Европейската комисии облекчаване на стандарта Евро 7. Какво ли щеше да стане, ако бе приет първоначалният план за еко-стандарта? Но това е само в сферата на догадките.

VW трябва да намали емисиите (от цялата си гама) с около 15% догодина, изчислява анализаторът JATO Dynamics, но лошата новина е, че темпът на проникване на електромобилите на пазарите в Европа се забавя. Другият проблем за производителите е фактът, че замерванията се извършват по нов стандарт, който е по-близък като процедура до движение в реални условия.

Няма смисъл индустрията да плаща глоби, когато рамката за ускоряване на EV навлизането на пазара не е налична“, смята шефът Оливер Блуме.

Автомобилните производители вече усещат напрежението от охлаждането на клиентския ентусиазъм към EV, като новите купувачи стават все по-трудни за спечелване, тъй като субсидиите отпадат, а цените на колите остават високи.

Изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес предупреди през януари, че бързането да се предлагат достъпни електрически автомобили ще завърши с „кървава баня“ заради високите производствени разходи.

В сряда VW разкри плановете си да пусне 30 нови и обновени модела в цялата Група тази година, за да даде тласък на продажбите, много от които ще бъдат изцяло електрически, включително Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron и VW ID7.

Но преминаването към електромобил забави темповете. В Германия, най-големият пазар в Европа, продажбите на BEV паднаха рязко, след като правителството спря изцяло субсидиите.

Средните емисии CO2 от автопарка на европейските производители ще бъдат обект на по-строгите разпоредби на тестовия цикъл WLTP от 2025 г., заменяйки стария NEDC.

Производителите, опериращи в Европа, ще трябва да намалят средните емисии CO2 на новите автомобили до 93,6 г/км през 2025 г. (предварителният план от 2021 г. бе за 95 г/км). За да отговори на този изискване, VW трябва да намали емисиите с около 15%, казва анализът на JATO.

Майкъл Дийн от Bloomberg Intelligence коментира, че задачата е станала по-трудна заради намаляващите държавни субсидии и засилената конкуренция от Китай.

Неспазването на новите правила ще доведе до глоба от 95 евро за всяко регистрирано в ЕС превозно средство, умножено на годишна база по всеки CO2 г/км над целта.

През следващата година VW и други производители могат да обединят своя автопарк с производители само на електромобили като Tesla, за да си помогнат за постигане на целта, въпреки че това също е скъпо. Това е така нареченото купуване на кредите. Tesla е спечелила почти $9 млрд. от 2009 г. насам от конкурентите си, нуждаещи се от помощ, за да изпълнят стандартите за вредните емисии.

Citigroup понижи очакванията за ЕС, след като делът на електромобилите от общите доставки се сви миналия месец. За тази година електрическите автомобили ще съставляват 15,5% от продажбите, което е спад от 18%, според анализатора Харалд Хендриксе. Citi намали и прогнозата си за 2025 г. с три процентни пункта до 18%.

ЕС планира за забрани продажбите на коли с ДВГ през 2035 г., но политическите нагласи вече се промениха. През 2026 г. политиците ще оценят темпото на прехода и неговата осъществимост за потребителите. Още в началото на годината ЕНП обяви, че ще иска отмяна на това решение.

Източник на статията: autonews.com

електромобили СО2 СО2 емисии глобище за електромобили Европейски съюз Volkswagen ID.7 GTX Tourer