Брюксел официално разхлаби хватката около врата на авто индустрията

Европейският парламент одобри компромисния вариант на Евро 7, оставяйки вредните емисии на същите нива, но пък затегна примката около „врата“ на автобусите и камиони

коли трафик задръстване

iStock

Е вропейският парламент парафира Евро 7, който е доста по-облекчен от предварителния план. На практика той остава същия като Евро 6 по отношение отделяните количества азотни оксиди и въглероден оксид за леки автомобили и микробуси, но заложи по-строги ограничения за автобуси и камиони.

Новост в Евро 7 е налагането на ограничения за замърсяване с прахови частици от спирачките на автомобили и микробуси.

След първия набор от разпоредби от1992 г., известни като Евро 1, ЕС постепенно затяга ограниченията за емисиите.

Новите правила, които все още се нуждаят от окончателно официално одобрение от страните от ЕС, ще се прилагат за автомобили и микробуси от юли 2030 г., а за автобуси и камиони 12 месеца по-късно.

Първоначално Европейската комисия предложи по-строги ограничения, които да бъдат въведени от средата на 2025 г. за автомобили и средата на 2027 г. за камиони и автобуси.

Европейските автомобилни производители и страни, включително Франция, Италия и Чешката република, настояваха за отслабване на Евро 7. Като се има предвид, че продажбите на нови автомобили с ДВГ трябва да бъде забранено през 2035 г., те настояваха, че би било по-добре инвестициите да се съсредоточат върху увеличаване на производството на електрически автомобили, за да се отговори на това бъдещо търсене.

Източник на статията: autonews.com

Брюксел Евро 7 Euro 7