Н е е тайна, че цените на електрическите автомобили са по-високи от еквивалентен модел с ДВГ. Според анализ на Cox Automotive, средните цени на нови електрически автомобили продължават да падат, но въпреки това остават по-високи спрямо ДВГ, съобщава InsideEVs.
Средната цена на нова електричка в САЩ за февруари 2024 г. е била 52 314 долара. Това е спад с около 2000 долара спрямо януари и с 12,8% по-малко в сравнение с февруари 2023 г.
Въпреки това цената им остава с около 5000 долара по-висока спрямо средното за индустрията. Основната заслуга за спада е на Tesla, която понижи цените без февруари. Polestar също записва лек спад на цените си.
Като цяло електрическите автомобили са в по-добра позиция по отношение на потенциал за намаляване на цените. Колите с ДВГ вече са достигнали максимално ниски цени и много трудно биха могли да ги понижат без осезаемо влошаване на качеството – нещо, което не искат нито производителите, нито клиентите.
Електричките от друга страна имат предостатъчно място за подобрение. Технологиите им в момента са все още скъпи, но ще поевтиняват с напредъка на развитието си. Очаква се да има и значително поевтиняване при батериите, след като навлезе новото им поколение.
„Нашето проучване показва, че цената остава една от основните бариери за по-масовото навлизане на електрическите автомобили. Високите нива на инвентар и увеличаващата се конкуренция намаляват цените на премиум EV-тата, но е важно да се отбележи, че при масовите, нелуксозни модели, цената на електричките остава с 19% по-висока“, казва Стефани Валдез Стрийти, директор на индустриалните анализи в Cox Automotive.
Данните се подкрепят и от друг анализ на CarGurus, цитиран от AutoBlog. Той отчита, че цените на нови електрички са паднали с 8,2% от февруари 2023 г. до февруари 2024 г. Въпреки това остават по-скъпи. Месечната вноска е средно с 299 долара по-висока спрямо сходна бензинова кола. При моделите втора ръка, средната месечна вноска е с 239 долара по-висока.