Tesla намалява цената на Model Y с новите батерии. Но кога ще стигне до масово производство

Има добра и лоша новина. Лошата е, че продукцията едва ли ще стартира до края на тази година

,
Tesla завод коли

Getty images

Tesla продължава да има големи цели и в плана за постигането им е използването на батерията “4680”, която е с по-големи клетки. В началото на тази година компанията се похвали, че започва тестове.

Има добра и лоша новина на този етап, пише Automotive news в анализ, цитирайки експерти.

Добрата новина е, че чрез използване на по-големи клетки и нов процес за “сухи електроди”, Tesla може да намали наполовина цената на батерия за Model Y, спестявайки повече от 8 процента от началната цена на автомобила в САЩ.

Разчита се това ще може да се случи и в Европа - моделът се прави в Берлин.

Лошата новина е, че Tesla все още се намира на половината път по отношение на масово производство, допълват същите експерти, запознати с технологията и процесите в компанията.

Това е така, тъй като технологията на “сухи електроди”, използвана за производството на по-големите клетки в батерията “4680” е много нова и недоказана. Така компанията има проблеми с увеличаването на производството до точката, в която започват големите икономии на разходи.

Все пак печалбите, които Tesla вече постигна в намаляването на разходите за производство на батерии през последните две години биха могли да помогнат.

Обещаните от Мъск подобрения в цената и производителността на батерията се разглеждат от инвеститорите като критични за стремежа на Tesla да влезе в ера, в която може да продава една кола за 25 000 долара и да е на печалба.

Все още имало добър шанс това да стане факт до 2030 г.

Източниците прогнозират, че на Tesla ще бъде трудно да внедри напълно новия производствен процес за “сухо покритие” преди края на тази година - може би чак през 2023 г.

А по-рано тази година Илон Мъск заяви, че това ще стане през есента, но явно прогнозата му е била твърде оптимистична. След това я коригира за края на 2022 г.

Според експертите Tesla е успяла да намали цената на батерията на Model Y само с между $2000 и $3000 досега - половината от планираното преди две години. Тогава се говореше за $5500.

От една страна спестяването идва от технологията, а от друга - от намаляване на прозводствените разходи.

Tesla придоби “ноу-хауто” през 2019 г., когато плати повече от 200 милиона долара за Maxwell Technologies, компания в Сан Диего, която произвежда ултракондензатори.

Automotive news

батерии с цилиндрични клетки Илон Мъск Tesla Model Y Tesla