Tesla се стреми да финишира 2022 г. с 2 млн. коли капацитет

Това трябва да стане възможно благодарение на набирането на скорост на заводите в Берлин и Тексас

Tesla Berlin Илон Мъск

Getty images

И лън Мъск обеща на акционерите, че Tesla ще постигне годишен производствен капацитет от 2 млн. до края на тази година, като ще продължи да изгражда нови заводи, които да се присъединят към четирите, които работят в момента, разказва Autonews.com.

Tesla би трябвало да обяви локацията за нов гигазавод до края на годината, като Мъск преди е загатвал, че той вероятно ще е в Канада.

Крайната цел на Tesla е капацитет от 20 млн. автомобила годишно, като за целта ще са нужни 10 или 12 гигазавода с капацитет от 1,5 до 2 млн. всеки.

Общият производствен капацитет на Tesla през 2021 г. бе малко под 1 млн. автомобила, но в четвъртък Мъск заяви, че настоящият обем е 1,5 млн. от четирите завода.

Ако всичко върви по план, ще излезем от 2022 г. с 2 милиона годишен капацитет“, каза Мъск, добавяйки, че производството в двата най-нови завода на Tesla, в Германия и Тексас, е изправено пред „10 000“ малки проблема, които се решават „един по един."

Най-новият модел на Tesla, средноразмерният кросоувър Model Y, вече носи най-големи приходи от продажби, каза Мъск, и добави, че през 2023 г. ще бъде лидер по продажби.

Модел Y, с около 40 000 продажби в Европа до юни, вече леко изпреварва Model 3, според анализаторите на Dataforce.

Най-очакваният нов модел на Tesla, Cybertruck, е планиран да влезе в производство в Тексас в средата на следващата година, уточни Мъск, като първото производствено оборудване ще бъде инсталирано през следващите месеци.

Мъск каза, че най-лошото от сегашния скок на инфлацията вероятно е минало, но вероятно се очаква „умерена“ рецесия в САЩ, която може да продължи 18 месеца.

„Виждаме, че при повечето от нашите стоки – повече от половината – цените се понижават за шест месеца“, каза той, „което предполага, че сме преминали пика на инфлацията.“

За разлика от кризата с Lehman Brothers от 2008 г., основите на икономиката на САЩ остават силни, казва Мъск.

Мисля, че инфлацията ще спадне бързо и ще имаме лека до умерена рецесия през следващите 18 месеца“.

Сред темите, които Мъск коментира, бе и производството. Той смята, че ключът към дългосрочната рентабилност на Tesla е нейната производствена стратегия, която има за цел да преосмисли начина, по който се произвеждат колите. Той посочи Giga Press, която отлива структурни елементи от едно парче алуминий, което може да замени стотици отделни заварени стоманени части.

Всеки ще има електромобили и в крайна сметка всички автомобили ще се управляват автономно, но това, което ще бъде най-трудно да се повтори, е производствената стратегия на Tesla“.

Илон Мъск Tesla