Н яма да сбъркате със становището, че богатите страни могат да си позволят всичко. Но ние също няма да сбъркаме като кажем, че само пет държави от ЕС не предлагат държавна помощ за ускоряване електрификацията на автопарка. Ние сме една от тези държави. Надеждите на бизнеса у нас са, че това ще се промени, но реалната политическа обстановка не подсказва, че това ще се случи (ако въобще се случи) скоро.
За разлика от нас, темповете на електрификация на парка в Нидерландия вървят със сериозни темпове. Доказва го факта, че заделената субсидия в размер на 71 млн. евро за 2022 г. вече е изчерпана. Тя е достатъчна за малко над 21 000 електромобила, всеки от които се субсидира с 3350 евро.
Правителството обаче продължава да отпуска субсидия за покупката на употребяван електромобил. Нидерландското правителство отпуска по 2000 евро за стара е-кола, като общият бюджет е 20,4 млн. Това ще рече, че на година се отпускат близо 100 млн. евро за електрификация на частния автопарк.
През миналата година субсидиите за стар електромобил се отпускаха до август. Тогава бюджетът е бил 13,5 млн. евро, с които е подпомогнато закупуването на 6750 употребявани електромобила.
Тези, които искат да кандидатстват за субсидия за нов автомобил, ще трябва да чакат до следващата година. Програмата ще е валидна през 2023 и 2024 г., но с малко по-ниска стойност за помощта.