Щатските гиганти и Toyota зоват Америка да премахне лимита за субсидии за EV

Става въпрос за границата от 200 000 продажби, при които помощите отпадат

Toyota bZ4X

, Toyota

Електрическата Toyota bZ4X.

Щ атските автомобилни концерни General Motors, Ford, Chrysler, както и Toyota отправиха апел към Конгреса да премахне лимит на субсидиите при покупка на електрически автомобил, предаде “Ройтерс”.

Техните босове - съответно Мери Бара, Джим Фарли, Карлос Тавареш и Тецио Огава, написаха съвместно писмо, в което посочват, че общата им инвестиция в електрификация на превозните средства ще досгигне 170 милиарда долара до 2030 г.

А повод за реакцията им е ограничение, по силата на което държавната помощ от 7500 долара на покупка на EV отпада, ако даден производител достигне 200 000 продажби. Тази граница вече е премината от GM и Tesla за тази година, което означава, че ако човек иска да си купи тяхно возило, трябва да плати цялата цена.

Концерните предлагат лимитът да отпадне на този етап и да бъде върнат във времена, в които делът на електромобилите в употреба е много по-голям.

Те добавят, че икономическата обстановка, проблемите с доставки и разтящите цени на суровини им създават трудности, а оттам и на потребителите, тъй като цените на колите с нулеви емисии вървят нагоре.

Всичко това идва на фона на опасенията, че догодина републиканците ще си върнат една от камарите на Конгреса и тогава каквато и да било законодателна инициатива за насърчаване на електромобилите ще бъде затруднена. Но пък има гласове и сред демократите, които посочват, че по-голямото търсене на EV засилва зависимостта за батерии и компоненти за тях към Китай.

Според Джо Манчън, сенатор от Демократическата партия, нямало смисъл да се отпускат субсидии при условие, че повечето фирми имат лист на чакащите за е-коли. Търсенето така или иначе било голямо.

През миналата година президентът Джо Байдън и негови съпартийци предложиха помощта да бъде завишена от 7500 на 12 500 долара, като добавката да се предоставя на членове на профсъюзите. Някои обаче се противопоставиха на тази отстъпка, като сред тях бе и Toyota.

Джо Байдън е известен привърженик на електрификацията сред автомобилите и късането с горивата. Той подкрепи отпускането на $4000 като помощ за употребяван EV. И 30% като държавна подкрепа от цената за лекотоварно возило.

А освен Toyota и GM, тази година лимитът от 200 000 най-вероятно ще засегне и Ford.

Ройтерс

САЩ General Motors Toyota Ford Джо Байдън