О ливер Ципсе твърдо вярва, че светът не е готов да се обрече във вечна вярност към електромобила, поне все още не към този момент. На кръгла маса в Ню Йорк изпълнителният директор на BMW заяви, че компаниите трябва да внимават, за да не станат прекалено зависими от няколко държави, фокусирайки се единствено върху електрическите автомобили. Той добавя, че все още има пазар за конвенционалните автомобили с ДВГ.
Когато погледнете технологията, която излиза на пазара, EV атаката, трябва да сме внимателни, защото в същото време се увеличава зависимостта от няколко държави,” заявява Ципсе.
Скритият подтекст на това послание е насочен към доставките на суровини за батериите, които се контролират основно от Китай.
Подобна опасност витае от години, а войната в Украйна показа какво може да стане, ако си прекалено зависим от дадена страна, в случая от Украйна, доставяща основната част от окабеляването за европейската автомобилна индустрия. И ако може да се намери друг доставчик на кабели, то друг доставчик на суровини е трудно да се намери.
"Ако, по някаква причина, някой не успее да купи електромобил, но се нуждае от кола, ще му предложите ли да продължи да шофира стария си автомобил? Ако вече не продавате двигатели с вътрешно горене, някой друг ще го направи,” допълва Ципсе.
Той отдавна пледира срещу забраните за продажба на автомобили с ДВГ. Предлагането на по-ефикасни автомобили с двигатели с вътрешно горене е ключ, както за печалбите на компанията, така и за намаляване на замърсяването на околната среда, твърди Ципсе. Той изтъква проблемите със зарядната инфраструктура и високите цени на електрическите автомобили.
В BMW са твърдо убедени, че двигателят с вътрешно горене ще има своето място на пазара още дълги години, затова и баварците разработват ново поколение 6- и 8-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели. Те ще се по-ефикасни от тези, които заменят. Такъв е случаят с новото X7, което дебютира тази седмица, а другата ще видим новото поколение Серия 7, което ще бъде предложено за пръв път и като електромобил (i7), но и с изцяло обновена моторна гама на конвенционалния модел.
Ципсе съветва компаниите да планират факта, че цените на енергията и суровините ще останат високи. Затова трябва да бъдат по-ефективни в производствения процес и да засилят усилията си в сферата на рециклирането, за да намалят разходите.
„Сега имаме пик, те може да не останат на върха, но няма да се върнат към предишните цени“, коментира Ципсе. "От колко енергия се нуждаете и използвате, както и кръговият цикъл, са важни - от екологична гледна точка, но още повече по икономически причини."