Т ози април Renault представи бюджетния електромобил City K-ZE, предназначен само за необятния китайски пазар. Сега, както съобщава Autocar, френската компания обмисля да лансира модела и в Европа, като е много вероятно той да носи емблемата на Dacia.
Официалното становище на Renault Group гласи: „Ще адаптираме K-ZE за Европа като входно ниво в мобилността с нулеви вредни емисии“, без да потвърди или отрече за вероятността моделът да носи емблемата Dacia, когато този въпрос е бил зададен.
K-ZE е мини кросоувър от сегмент А, чиято цена в Китай започва от около 7000 евро, за да привлича младите купувачи.
Европейската версия вероятно ще предлага много по-богата гама от системи за безопасност, като вероятно ще се повиши и пробегът, който за Китай възлиза на 250 км по стария цикъл NEDC.
Пробегът изглежда нисък, но той позволява на Renault да държи цените ниски, а и модел от сегмент А предполага използване предимно в града.
Френски шик на ток: тестваме електрическото Renault Zoe
Китайската спецификация на K-ZE използва мотор с мощност 44 к.с. и въртящ момент 120 Нм. Ускорението до 60 км/ч трае 7 секунди, а максималната му скорост е 105 км/ч.
Шефът на Тиери Болор коментира през Autocar преди месец, че компанията търси начини да лансира електромобила в Европа за „около 12 000 евро“.
В моделната гама на марката този кросоувър застава под третото поколение на Zoe, но K-ZE може да се окаже входна точка за Dacia на пазара на електромобили.
Вицепрезидентът на Renault по продажбите смята, че въпреки спадащите продажби в сегмента на малките коли, K-ZE ще е „идеална кола за споделено пътуване“.
Брюксел забранява дизеловите и бензиновите коли