Renault се стреми към пазарна оценка от приблизително 10 милиарда евро на бизнеса си с електромобили, който френският производител обособява като самостоятелна компания, според неназован източник, запознато с въпроса, пише Autonews.
Компанията подготвя въпросната структура и софтуерното дружество за потенциално първично публично предлагане (IPO) на борсата Euronext Paris през следващата година.
Информацията е деликатна и поверителна, а плановете все още могат да се променят.
Подробностите по отделянето на EV предприятието, наречено Ampere, ще бъдат представи на инвеститорите във вторник, 8 ноември. А въпросното отделяне, анонсирано по-рано тази година, идва на фона на трудния преход към електромобили и задаваща се рецесия в Европа.
Говорител на компанията отказа коментар.
Разделянето на Ampere беше в основата на преговорите между Renault и японския му партньор Nissan, като двете компании се стремят да преформатират съществуващия вече две десетилетия съюз.
Nissan може да инвестира от 500 до 750 милиона долара за дял от около 15 процента в Ampere. Но споразумението зависи от по-мащабна сделка, която ще доведе до това Renault да намали дела си от 43 процента в Nissan до около 15 на сто в течение на времето.
Оценката на Ampere е сред спорните точки в дискусиите на Nissan, казус в които е и интелектуалната собственост. Renault в момента струва 9 милиарда евро и компанията може да се сблъска с това стойността на Ampere да е по-висока от собствената му пазарна капитализация.
Президентът на Renault Лука де Мео ще даде подробности и за бизнеса с двигатели с вътрешно горене, наречен Horse, който също е в процес на промяна. Renault може да обяви сделка с китайската Zheijiang Geely Holding за разделяне на собствеността върху Horse.
Ampere ще бъде базирана във Франция и ще наема около 10 000 души. Дружеството Horse с Geely ще бъде базирано извън Франция и също ще има персонал от около 10 000 служители.
Френското правителство, което притежава 15 процента от Renault, е информирано подробно за плановете.