Renault отделя бизнеса си с електромобили

Фирмата за EV ще се казва Ampere, а Horse ще обедини останалите типове задвижване

,
Renault Megane E Tеch Electric

, Renault

Renault Megane E-Tеch Electric e ключов за ЕV амбициите на френския концерн.

Renault планира да обособи електромобилите като отделна дивизия, съобщава “Ройтерс”, цитирайки три източника.

На този етап няма коментар от компанията. По-рано тази година подобна стъпка предприе Ford, създавайки Model E като отделна фирма под шапката си.

В Renault ще има развитие до три месеца, добавя агенцията. През февруари - малко преди Русия да нападне Украйна, босът Лука де Мео обяви амбициозни планове, които сочеха, че френският производител иска да е основен играч на EV пазара, да си съперничи с Tesla и Volkswagen.

Споменаването на войната не е произволно - Renault може да понесе удар, ако реши да изостави производството си в Русия. Фирмата има не само завод край Москва, а също така притежава АвтоВАЗ, който плаща на над 45 хиляди служители. Лада пък продължава да е най-продаваната кола в страната.

Изтегляне от Русия ще струва на Renault 2,3 милиарда евро.

Въпреки това Де Мео е решен да действа, а работни групи в компанията подготвят следното: Ampere ще обедини EV бизнеса, а Horse - този на хибриди и двигатели с вътрешно горене, пише “Ройтерс”.

Повече подробности за това се очакват през лятото. Тогава ще започнат и преговори с профсъюзите.

Плановете са производството на електричките да е съсредоточено във Франция, докато това на автомобилите с другите типове задвижвнане - предимно извън страната и да бъде отворено за партньорства.

Според френски медии не е изключена и възможността електрическото подразделение да бъде листвано на борсата, така да получи свежи средства от инвеститори. Акциите на Renault паднаха с 30 на сто след началото на руската инвазия.

Ройтерс

войната в Украйна Русия Renault Horse Renault Ampere Лека де Мео Renault Austral