С ветовната премиера на новото поколение Mercedes-Benz GLB се състоя на 2200 метра надморска височина в Тирол. На хеликоптерната площадка над началото на прохода Тимелсйох, използвайки част от зъберите на австрийските Алпи за бяло платно, върху което с лазери организаторите на събитието показваха различни визуални ефекти, новият GLB излезе пред част от автомобилните медии. Нашата беше там, за да стане свидетел на това зимно шоу.
CarMarket.bg
Новото поколение на модела е кардинално променено и няма нищо общо с настоящия модел. Това вече се случва доста рядко, но този случай е именно такъв. GLB е запазил в голяма част облика на предната си част, макар и тя вече да се откроява с новия светлинен подпис и свързващата двата фара ивица над тях. Няма как да подминем общо 95-те осветени звезди в решетката, но дизайнът е този, който е останал най-леко променен.
Да, такова нещо не може да се кажа за оформлението на задната част, където се запазени само вертикалните С-колони. Цялото светлинно шоу обаче е коренно различно от досегашното, което, от една страна е атракция, но от друга изисква време за свикване.
Mercedes-Benz GLB
Важните неща обаче са скрити под лъскавите ламарини. На първо място става въпрос за новата платформа ММА на Mercedes, която в продължение на два дни имах възможността да тествам под CLA Hybrid, но за това ще разкажа съвсем скоро.
CarMarket.bg
С тази платформа германските инженери превъртяха играта, защото това е първата такава платформа, която е създадена с мисъл на първо място за електромобили, но на нея могат да се монтират и хибридни задвижвания. Такъв ще е и случаят с GLB, но подобно на CLA, хибридният модел ще се появи няколко месеца след електрическия, който имах възможността да видя.
Тук говорим за 800-волтова архитектура и батерия с капацитет 85 kWh, която позволява на версията 250+ да измине с едно зареждане до 631 км. Бордното зарядно е 11 kW, но като опция се предлага и 22-киловатово. На бърза зарядна станция GLB може да се зарежда с до 3720(!) kW. Така за 10 минути моделът получава заряд за изминаване на до 260 км. Всичко това значи само едно нещо: край на притесненията за пробега и висенето по зарядните станции. Уговорката, разбира се, е че има достатъчно бързозарядни.
Хибридът, тъй като вече го карах в CLA, е 48-волтов с 1,5-литров бензинов двигател от ново поколение FAME и три нива на мощност, за който ще говорим, когато всичко стане официално.
CarMarket.bg
Спецификата на платформата означава и друго: огромно вътрешно пространство. Наистина на втория ред седалки мястото в областта на коленете е просто впечатляващо. Това помага на инженерите да предложат версии с 5 и 7 места, както и преди, но сега просто компромис в това отношение няма. Освен това, в зависимост от нивото на оборудване, задните седалки се местят напред/назад на 14 см, така че, в единия случай да се улеснява влизането и да има място за краката на пътуващите на третия ред седалки, а в други – да се увеличава обема на багажника.
Седящите отзад могат да се радват на 148 звезди през нощта (а и не само), ако собственикът поръча т. нар. Sky lounge покрив, който се затъмнява на седем секции, а при игра с атмосферите за амбиентно осветление, „небето“ се пълни със звузди.
Багажникът предлага обем от 540 л при петместната и 480 л при 7-местната версии. Електрическият вариант отваря и предно отделение (т. нар. frunk) с обем 107 литра.
CarMarket.bg
Оформлението на предната част е идентично с това при CLA, което ще рече Superscreen (в конкретните модели, тъй като той е опция) с три отделни екрана под общия панел на четвъртото поколение MBUX. Всичко се контролира от операционната система MB.OS. В колата, освен че пътникът отпред може да играе Angry Birds, ти може да си говориш с изкуствен интелект, ако шофираш сам. Всичко се контролира от централния дисплей, но има бутон за бърз достъп до най-често използваните функции.
Хедъп дисплеят е с добавена реалност, при приближавано до завой на централния дисплей се активира картина от предна камера, на която следите какво се случва пред и около автомобила
За комфорта се грижи адаптивно окачване, което е стандартно с 20-инчови колела. Чрез Dynamic Select бутонът може да се избира между режими Comfort или Sport.
С дебюта на GLB клиентите вече могат да конфигурират и поръчат онлайн два модела. GLB 250+ with EQ Technology е наличен от стартова цена 59 048 евро, докато GLB 350 4MATIC with EQ Technology стартира от 62 178 евро в Германия. И нещо много важно, новият GLB вече ще се произвежда в Европа, в Кешкемет, Унгария, а не както досега в Китай.