“Горещата“ емблема на Renault може да се завърне по-рано от очакваното

Пламен Георгиев,
Renault Clio RS 200

, iStock

Renault Clio R.S. 200

П роцесът на скоропостижно пенсиониране на някои модели може да поема в обратна посока, към повторното им връщане на пазара. Това важи с пълна сила и за RenaultSport, което явно бе извадено от обръщение прекалено рано.

Решението за спиране производството на спортни модели Megane RS и Clio RS не беше посрещнато с одобрителни възгласи от феновете. Важното е, че сега се появява намек, че тази грешка може да бъде поправена. Според директора по глобални продажби и операции на Renault, Бруно Ванел, ако има достатъчно публика, емблемата RS отново може да се появи върху моделите на Режията.

В скорошен разговор с Auto Express, Ванел казва, че Renault разполага с техническите ресурси, за да възкреси спортен модел, най-вероятно под формата на ново Clio RS.

Съществуващото портфолио от електрически и хибридни двигатели на марката, обяснява той, включва хардуер, подходящ за модерен хотхеч. Въпреки подозренията ни, че много фенове на Renault биха искали да видят и завръщане на Megane RS, това изглежда много по-малко вероятно сега, когато Megane се превърна в изцяло електрически кросоувър.

За разлика от него, новото поколение Clio, представено само преди няколко месеца, предлага по-подходяща основа. Моделът от шесто поколение пристигна с по-агресивен дизайн и достатъчно визуален ефект, за да си го представим в RS версия. И най-важното е, че си остава хечбек.

„Добрата новина е, че имаме вътрешно ноу-хау, за да създадем такъв автомобил [Clio RS]“, казва Ванел пред изданието. „Имаме и хибридни силови агрегати; решения за постигане на висока мощност с ниски емисии на CO2. Това е наистина важно сега, когато сме все по-затруднени по отношение на CO2.“

Ванел добави, че макар да няма непосредствен план за връщане на RenaultSport „засега“, той казва, че при достатъчен интерес „може би [Renault] може да преразгледа. Ще изчакаме няколко месеца и след това ще помислим“, добавя той.

Ако Renault даде зелена светлина за RS версия на новото Clio, най-вероятно ще се основава на хибридната система на настоящия автомобил. В най-мощната си версия E-Tech, Clio комбинира 1,8-литров двигател с електрически мотор, за да произведе 160 к.с. С някои настройки, ако тази цифра се повиши до 220 к.с., това би позиционирало Clio RS здраво в територията на компактните хот-хечове, до голяма степен съответствайки на предишното поколение по отношение на производителност.

Източник на статията: carscoops.com

Renault Renault Clio R.S. RenaultSport