Човекът, направил ХM, вече ще отговаря за бъдещето на BMW M

Нов шеф, втори сърбин в рамките на седмица, поема развойната дейност в една от най-уважаваните марки за спортни автомобили в автомобилната индустрия

Пламен Георгиев,
Александър Карайлович

, BMW

Александър Карайлович

Д ни след като компанията съобщи, че Милан Неделкович ще наследи Оливер Ципсе като главен изпълнителен директор следващата година, BMW M назначи нов ръководител на отдела за развойна дейност. Постът поема друг сърбин, Александър Карайлович, чието име стана известно с ръководната му роля по един от най-противоречивите проекти на M, а именно BMW XM.

Опитът на Карайлович в BMW включва редица постове, които го поставят директно в пространството на спортните автомобили и SUV-овете. Между ноември 2017 г. и 2020 г. той ръководеше разработката на X-производните на BMW и ръководеше проекти XM, първият самостоятелен модел на M-дивизията след M1 през 1978 г. и може би един от най-противоречивите до момента. Той е бил и вицепрезидент на продуктовата линия BMW M в продължение на две години, преди да се върне към по-широката група BMW и да работи в областите „Изисквания“, „Концепции“ и „Интеграция на шофьорското изживяване“. Сега той замества Дирк Хакер, ветеран, който е в BMW Group от 37 години, като последните 11 от тях е прекарал в BMW M.

Хакер ръководи разработката от 2015 г., мандат, който включва не само технически надзор, но и практическо участие като инструктор по шофиране в програмата „Шофьорско изживяване“ на BMW. Последният модел, пуснат под негово ръководство, е новият M5 Touring.

„Напускането на Дирк Хакер означава, че дългогодишният ръководител на разработката в BMW M GmbH се оттегля, за да се отдаде на заслуженото си пенсиониране“, коментира главният изпълнителен директор на BMW M Францискус ван Меел.

Карайлович поема поста в момент на преход, тъй като марката M започва да полага основите за своята гама от следващо поколение. Сред най-внимателно наблюдаваните проекти е предстоящият M3, който се разработва както в изцяло електрическа, така и в битурбо шестцилиндрова версия. Очаква се изцяло електрическият модел, голяма техническа промяна за емблемата, да разполага с четири е-мотора и да осигурява над 700 к.с., конфигурация, която вероятно ще предизвика немалко разговори както сред феновете, така и сред скептиците.

BMW M Александър Карайлович