Stellantis не може да реши кои от 14-те си марки да запази

Карлос Тавареш ги опази всички, но неговият наследник може би няма да го направи

Пламен Георгиев,
Maserati GT2 Stradale

, Maserati

Maserati GT2 Stradale

Stellantis нарича огромното си портфолио „съзвездие от 14 емблематични автомобилни марки“, но управлението на всички тях не е лесно. В Европа това съзвездие включва Alfa Romeo, Fiat, Maserati, Abarth, Lancia, Citroën, Peugeot, DS Automobiles, Opel и Vauxhall. От американска страна има Jeep, Dodge, Chrysler и Ram. Някои от тях се представят доста зле и слуховете за намаляване на броя марки циркулират от доста време.

Бившият изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш запази всичките 14 марки по време на четиригодишния си мандат начело на конгломерата. Твърди се обаче, че неговият наследник анализира всяка една от тях, за да определи дали има бъдеще под корпоративния чадър. Reuters цитира източници, запознати с въпроса, които твърдят, че Антонио Филоса в момента „оценява дългосрочната жизнеспособност на всичките 14 марки“.

Вътрешни хора са коментирали пред информационната агенция, че пенсионирането на определени марки не е изключено и че някои европейски марки са най-застрашени. Stellantis очевидно има проблем на континента с припокриващи се брандове, борещи се за един и същ дял от пазара. Като се имат предвид данните за продажбите, не е трудно да се каже кои са най-уязвими.

Според последните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), няколко марки Stellantis се открояват по грешни причини. До октомври 2025 г. DS Automobiles е спаднал с 21,2% до 25 195 регистрации, което се равнява на 0,2% пазарен дял. Lancia (в пакет с Chrysler) се е сринала с 68,3% до 9844 автомобила, или 0,1% от регионалните продажби. Maserati е в група с Dodge и Ram, като регистрациите са намалели със 17,1% до 3538 бройки и пазарен дял от по-малко от 0,1%.

Както някои от вас ще си спомнят, през последните години Stellantis многократно се налагаше да опровергава слуховете за продажба на италианската компания за спортни автомобили. Съвсем наскоро Maserati обяви по-тясно сътрудничество с Alfa Romeo, насочено към постигане на по-големи икономии от мащаба.

За разлика от изброените, по-големите марки под шапката на Stellantis движат много повече бройки. Peugeot продаде 469 322 автомобила през първите десет месеца на годината, което ѝ дава 5,2% дял. Citroën регистрира 276 641 коли или 3,1% дял. Opel и Vauxhall следват плътно с 263 659 бройки или 2,9% от общия автомобилен пазар в Европа. Alfa Romeo продаде повече автомобили от Lancia и DS Automobiles взети заедно, достигайки 47 699 бройки за 0,5% дял. Abarth не е посочен отделно, тъй като данните му са включени в тези на Fiat, които паднаха с 13,4% до 222 375 автомобила.

Ако Филоса реши да продава, то купувачи няма да липсват, китайците стоят и чакат.

Източник на статията: motor1.com

Stellantis Антонио Филоса