П одкрепен с агресивна маркетингова кампания, Megane E-Tech, заедно с най-евтиният електромобил в Европа Dacia Spring, постига отлични резултати в родината си. Докато Tesla Model 3 бе №1 във Франция през 2021 г., през последното тримесечие пласира само 6660 бройки. На този фон Megane E-Tech се реализира в тираж от 25 000.
В интервю за Le Journal de Dimanche, шефът на Renault Лука де Мео казва, че успехът на Megane E-Tech поставя компанията на „правилния път”.
Renault се опитва да превъзмогне последствията от световната автомобилна криза и рекордната загуба от 8 млрд. евро през 2020 г.
Демократизацията на електрическите автомобили ще се случи в Европа и ще включва продукти на достъпни цени. Ние работим върху електрически автомобили от 12 години и създаваме условия Renault да бъде 100% електрическа до 2030 г. В момента 40% от цената на е-колата е в батерията. От този дял 80% са суровини. И 90% от тези суровини не контролираме ние. Това прави уравнението трудно. Настоящият успех на електрическия Megane E-Tech с 25 000 продажби за три месеца показва, че сме на прав път. Моята работа е да прекарам Renault в бъдещето, а в Европа бъдещето е електрическо.”
Renault се цели през 2030 г. да е изцяло електрическа марка, като планира да лансира 11 нови е-модела до 2026 г. (общо 25 модела с тези с ДВГ), в това число и моделите с марка Alpine.
“Те ще са по-скъпи [моделите на Alpine], защото струват повече за производство, но не е задължително да се ползват в ежедневието,” казва Де Мео и допълва:
Масовото производство и насърчаването на продажбите с отстъпки е тотално погрешно схващане“, отбелязвайки, че компанията е променила философията си, за да даде приоритет на стойността пред обема.
През 2025 г. марката се цели в това да има гама от седем електрически модела, възраждайки легендарните имена R5 и 4L, но като електромобили.
Все още пътят пред електромобилите е доста дълъг, защото комбинираните продажби на Megane E-Tech и Spring съставляват само 6,75% от продажбите на Renault, докато тези на Clio и Sandero цели 33%.