К раят на федералния данъчен кредит за електрически автомобили оставя индустрията в щатите нащрек, а главният изпълнителен директор на Ford предупреждава за сериозни последици. Без стимула от $7500, Джим Фарли смята, че търсенето на електрически автомобили в САЩ може да се срине, като продажбите потенциално ще спаднат наполовина.
Това е отрезвяващо напомняне за това колко много субсидията е оформила прехода на Америка към електрификация. Говорейки на събитието „Ford Pro Accelerate“ на автомобилния производител в Детройт, Фарли заяви, че електрическите автомобили скоро може да представляват само 5% от общия пазар в САЩ, ниво, наблюдавано за последно през 2022 г., и доста под рекордните 10 до 12% дял, очаквани този месец.
Тази прогноза рисува далеч по-скромно бъдеще за електромобилите, отколкото мнозина в индустрията очакваха.
„Мисля, че това ще бъде жизнена индустрия, но ще бъде по-малка, много по-малка, отколкото си мислехме, особено с промяната в политиката относно емисиите от ауспуха, плюс премахването на потребителския стимул от $7500“, каза Фарли. „Ще разберем след месец. Няма да се изненадам, ако продажбите на електромобили в САЩ спаднат до 5%.“
Според Фарли, екипът на Ford за Model e непрекъснато анализира търсенето на електрифицирани коли. Производителят на автомобили също ще трябва да промени плановете си и да реши как да използва излишния капацитет за електромобили и своите фабрики за батерии.
По време на същото събитие Фарли също така призна, че клиентите на Ford не се интересуват от скъп електрически автомобил. Поради това производителят ще трябва да произвежда по-евтини електромобили, но сега, когато данъчният кредит е премахнат, това ще бъде много по-трудно от преди. „Клиентите не се интересуват от електрическия автомобил за 75 000 долара“, каза главният изпълнителен директор на Ford. „Намират ги за интересни. Бързи са, ефикасни са, не се ходи на бензиностанция, но са скъпи.“