Skoda чества 130 години с вдъхновена от моторспорта Fabia

Повече технологии, увеличена мощ и спортен дух, но в познатата дискретна форма

Мартин Дешев,
skoda fabia 130

Skoda

Skoda от години упорито избягва да предложи спортна RS версия на Fabia. Предишното поколение изобщо не получи такъв модел. Настоящата Fabia се доближава максимално близо до това, благодарение на 130-годишния юбилей на марката.

Новата Fabia 130 ще даде на феновете малко адреналин. Вдъхновена от моторспорта, Fabia 130 идва с доста подобрения, но запазва дискретния дизайн на екстериора. Само най-върлите почитатели на Skoda ще забелязват промените. И тези, които се опитват да я изненадат на светофара.

Skoda

Fabia 130 има подобрен 1,5 TSI evo2 двигател, развиващ 174 к.с. и 250Nm. Те стигат до предните колела чрез 7-степенна DSG трансмисия, която също е пренастроена за ускорение и плавна, бърза смяна на предавките.

Спринтът от място до 100 км/ч става за 7,4 секунди. Ускорението от 60-100км/ч – за 3,8 сек., а 80-120км/ч – за 4,8 сек. Максималната скорост вече е 228 км/ч, което я прави най-бързата серийно произвеждана Fabia досега.

Skoda

Fabia 130 идва със спортно окачване, което е с 15мм по-ниско. Джантите са 18-цолови, специални за модела, а кормилната уредба е модифицирана за повече прецизност в режими Normal и Sport. Добавена е и двустепенна система за динамичен контрол, като има възможност за изключване на тракшън контрола и позволяване на „контролирано плъзгане в подходящи ситуации“.

Екстериорът добавя различни визуални подобрения, които надграждат Monte Carlo версията, която е база на Fabia 130. Има и някои дребни елементи, вдъхновени от Fabia Rally2, включително двоен ауспух, заден дифузьор и др.

Skoda

В интериора ситуацията е подобна. Спортен волан и педали акцентират духа на колата. Седалките също са спортни и електрически.

Skoda не обявява цените на Fabia 130 засега. Но първите доставки започват още декември т.г.

коли автомобили хечбек хотхеч Skoda Skoda Fabia