Официално: Ferrari Elettrica идва с 4 ел. мотора и над 1000 к.с.

Ferrari разкри първите подробности за своя нов електрически модел, който ще получи „ръчен“ режим за превключване на скоростите с пера

Пламен Георгиев,
Ferrari 296 Speciale A

, Ferrari

Ferrari 296 Speciale A (снимката е илюстративна)

Д али Енцо Ферари се върти в гроба си като колянов вал на V12, защото първото чисто електрическо Ferrari е почти готово за производство? Ще трябва да изчакаме до първата половина на следващата година, за да видим интериорния и екстериорния дизайн, но за да ни събуди интереса, Ferrari разкриха множество технически подробности около шасито, двигателите, батерията и софтуера.

Започвайки с моторите. Четири на брой са, по два на всяка ос - синхронни двигатели с постоянни магнити, с ротори Hallbach. Всичко, което трябва да знаете, е, че са извлечени от технологията на F1, почти идентични с тези, които се монтират във F80, и са проектирани и произведени в Маранело.

Предните двигатели произвеждат комбинирани 282 к.с., задните - комбинирани 831 к.с., за общо над 1000 к.с. (не ги сумирате, крайната цифра все още не е уточнена) с леко абсурдна стойност на въртящия момент от 8000 Нм на задната ос. Задните мотори могат да се развъртат до 25 500 об/мин, докато по-малките предни достигат 30 000 об/мин и могат да се развъртят от нула до максимални обороти за по-малко от секунда.

Системата за „изключване“ на предния мост й трябва половин секунда, за да превключи само на задно предаване, за по-висока ефективност при скорости на магистрала.

Батерията е с капацитет 122 kWh, с пробег от 530+ км и благодарение на 800V архитектура може да се зарежда с до 350 kW. Между другото, тази батерия, също проектирана и сглобена от Ferrari, има най-високата енергийна плътност от всички производствени електрически превозни средства в света, казва Ferrari – 195 Wh/kg. За контекст, клетките на Rimac Nevera са около 170 Wh/kg.

Батерията е модулна и е проектирана да се подменя и обновява с течение на времето, така че да може да издържи и да се използва толкова дълго, колкото класическите модели с двигател с вътрешно горене. Шасито и каросерията използват 75% рециклиран алуминий – спестявайки 6,7 тона CO2 на автомобил в производствения процес – и за първи път във Ferrari разполагат с отделна задна подрама, свързана с останалата част от шасито чрез „еластомерни“ втулки, за да се елиминира нежеланият шум и вибрации от задната част на автомобила.

 Новата платформа на Ferrari Elettrica, на която ще се монтира батерия с капацитет 115 kWh

Ferrari

Новата платформа на Ferrari Elettrica, на която ще се монтира батерия с капацитет 115 kWh

Ferrari не са поели по пътя на Hyundai Ioniq 5 N и не са се опитали напълно да синтезират скоростна кутия с пера за превключване от волана, но са създали пет степени в кривата на мощността и въртящия момент. В ръчен режим, вместо просто линейна, безхарактерна стена от ускорение, ще се усеща повишаване на ускорителната сила всеки път, когато дръпнете дясното перо. След това, когато се спира в завой, може да се дръпне лявото перо, за да намалите степените на мощност и да увеличите регенеративното спиране, създавайки подобно усещане на използването на двигателна спирачка, докато понижавате предавките.

На волана има превключвател eManettino, който позволява избор между три режима – Range, Tour и Performance – контролиращи прехода между задвижване на всички колела (AWD) и задно предаване (RWD) и колко мощност е на разположение.

Въз основа на цялата история на марката от Маранело е ясно, че в „конюшнята“ може да бъде създаден електромобил, който е наистина вълнуващ за шофиране... въпросът е дали някой ще иска да си купи такъв?

Ferrari Ferrari Elettrica