Г амата на Cupra Formentor се сдоби с нов флагман. VZ5 възражда модификация, която се появи за кратко през 2021 г. при модела преди фейслифта. Подобно на предшественика си, най-новият VZ5 ще бъде произведен в ограничени количества, което доказва, че VW Group все още има слабост към диви творения с двигатели с вътрешно горене.
Централният елемент на Cupra VZ5 е, без съмнение, неговият двигател. Под капака е монтиран известният 2,5-литров турбокомпресор с пет цилиндъра на Audi, заимстван от RS3 и RS Q3, двигател, който отдавна е любим на ентусиастите заради отличителното си мъркане и сериозна мощност. В това приложение двигателят осигурява 385 к.с. и 480 Нм въртящ момент, което е малко по-малко от 394 к.с. и 500 Нм на RS3, но все пак е значително количество конски сили.
Стандартно двигателят е комбиниран със седемстепенна DSG скоростна кутия, която предава мощност на четирите колела. Няма официална информация за показателите за производителност на VZ5, но вероятно ще може да достигне 100 км/ч за около 4 секунди. Система за контрол на потеглянето, подобна на тази на Audi, също трябва да бъде стандартна.

Cupra
Най-очевидните визуални промени са свързани с монтирането на агресивна отличителна предна броня с нов сплитер, разширени арки на колелата и отличителен пакет задна броня и дифузьор. Забележителен детайл е комплектът от две двойки вертикално разположени ауспуси, наподобяващи конфигурацията, позната ни някога от Ferrari California.
Вътре Cupra все още не е разкрила изображения, но потвърждава монтирането на нови „корита“ като стандарт, намеквайки за кабина, фокусирана върху водача, проектирана да съответства на атлетичния характер на автомобила
Цени не са обявени, но се знае, че производството на Formentor VZ5 е ограничено до само 4000 бройки.