Немската авто индустрия ще съкрати близо 100 000 човека до 2030 г.

Най-голямата бройка ще дойде от VW, след това се нарежда Bosch

Пламен Георгиев,
Bosch

Bosch

Н овините от миналия месец, че Volkswagen намалява производството, а Robert Bosch съкращава 13 000 работни места, бяха поредното доказателство за това как спадът в автомобилната индустрия се отразява на най-голямата икономика в Европа.

Миналата седмица ZF Friedrichshafen заяви, че планира да съкрати 7600 позиции в своето подразделение за електрифицирани задвижвания, като засилва усилията си за преструктуриране, за да се справи със слабото търсене. Общият план обаче включва съкращение на 14 000 човека до края на 2028 г., докато при Bosch този процес трябва да достигне в следващите пет години 18 500.

Continental е другият голям доставчик на части, планирал съкращения на 10 500 човека в следващите пет години. В списъка следва името на Audi със 7500 човека (14% от работната сила в Германия), Schaeffler планира 4700 съкращения (половината в Германия)

Коалиционните партньори в германското правителство са разделени

„Сега се нуждаем от силен пакет, който да насочи германската автомобилна индустрия към бъдещето и да осигури работни места“, цитира ДПА думите на финансовия министър Ларс Клингбайл. „Искаме най-добрите автомобили да продължат да се произвеждат в Германия.“

Германската коалиция се раздели относно забраната за двигатели с вътрешно горене през 2035 г. На среща на 9 октомври между правителство, авто индустрия и профсъюзи вероятно ще бъде обсъдена и темата за забраната на ДВГ през 2035 г.

Германската коалиция от консерваторите на канцлера Фридрих Мерц и социалдемократите на Клингбайл е разделена по отношение на забраната. Като част от усилията на правителството си да помогне на автомобилния сектор, Мерц миналия месец насърчи ЕС да се откаже от крайния срок от 2035 г. и вместо това да позволи на индустрията да следва по-мек път към климатична неутралност.

Някои членове на Социалдемократическата партия на Клингбайл, включително министърът на околната среда Карстен Шнайдер, са недоволни от хода, но се очаква партията да сигнализира за подкрепата си по-късно тази седмица.

„Не сме се споразумели за обща позиция по въпроса в рамките на коалицията, но се надявам, че това ще се случи скоро“, каза Мерц в телевизионно интервю за n-tv. „Не искам Германия да е сред държавите членки, които се придържат към тази погрешна забрана.“

Олаф Лийс, премиерът на Социалдемократическата партия на провинция Долна Саксония, чието правителство е вторият по големина акционер на VW, заяви миналата седмица, че приоритетът трябва да бъде защитата на работните места.

„Целта да се продават само чисто електрически автомобили до 2035 г. не е реалистична“, каза Лийс пред германския вестник NWZ. „Двигателите с вътрешно горене, особено плъг-ин хибридите и моделите с ДВГ за удължаване на пробега, трябва да продължат да се продават и след 2035 г., а алтернативните горива също трябва да бъдат включени.“

Източник на статията: autonews.com

Германия съкращения автомобилна индустрия