С ъперници от десетилетия, BMW и Mercedes до голяма степен ловят риба в един и същ гьол. Но докато едната от големите германски марки отбеляза спад в процента на улов, другата скоро ще се нуждае от по-голяма лодка, съдейки по данните за продажбите, публикувани тази седмица.
Mercedes продаде 441 500 автомобила през третото тримесечие (плюс 83 800 микробуса), което е спад от 12% спрямо същото тримесечие на 2024 г., докато BMW продаде 514 620 автомобила с марка BMW, което представлява ръст от 5,7%. Като се вземат предвид и другите марки на BMW Group, включително Rolls Royce, BMW M и MINI, общите продажби достигнаха 588 300, или с 8,8% повече от периода юли-септември миналата година.
На годишна база спадът при Mercedes възлиза на 9%, докато BMW е на същото ниво като продажби, +0,1%.
Интересното е колко различно се представиха двете марки на определени ключови пазари. Например в САЩ, където митата изиграха ключова роля за представянето, вероятно не е изненада да видим, че продажбите на Mercedes са спаднали със 17% до 70 800 бройки. Но обръщайки тази логика с главата надолу, BMW всъщност увеличи продажбите си в САЩ с колосалните 24,9% през същия период до 104 163.
Дори в Китай, където и двете марки – както много западни автомобилни производители – преживяват трудности, Mercedes се представи много по-зле. Продажбите на Benz спаднаха с шокиращите 27% през третото тримесечие, докато BMW се отърва с 0,3% ръст. На годишна база спадът при Mercedes е 18%, при BMW 11%.
В Европа и Германия първата марка бележи ръст съответно 2 и 3%, конкурентът от Мюнхен – ръст от съответно 9,3 и 12,3%.
Разделението на фронта на електрическата мобилност не са по-различни. При Mercedes доставките на електрически автомобили (BEV) останаха на едно ниво. През третото тримесечие компанията е доставила 42 600 BEV, като по същество задържа продажбите на годишна база на едно ниво.
При BMW е по-сложно. Електрифицираното портфолио на BMW Group (включително BEV + PHEV) показа здравословен растеж като цяло, като през третото тримесечие е продадено 151 282 електрифицирани бройки, което е с 8% повече. Продажбите на електрически автомобили (BEV) бележи спад от 0,6% до 102 864 бройки в световен мащаб в Q3, въпреки че от началото на годината са се увеличили с 10% за BMW Group.