Porsche подготвя второто поколение на изключително успешния Taycan EV. Той ще бъде побратимен с електрическа версия на Panamera, като част от нов план за „електрифициран лукс“, според който ще бъдат въведени до шест е-модела до края на това десетилетие, информира Autocar.
Новият Taycan трябва да излезе през 2027 г.
И двата нови електромобила са базирани на спортна версия на Scalable Systems Platform (SSP) на Volkswagen Group, която се разработва от Porsche.
Сред ключовите разработки, налагани от Porsche за новата платформа SSP Sport, е нисък под, благодарение на тънък пакет батерии и задни пространства за краката, подобни на тези на J1 платформата, използвана от съществуващия Taycan.
Те също така са описани като решаващи за осигуряването на електрическата Panamera с каросерия, сравнима с тази на настоящата и нисък център на тежестта за подобрена динамика.
Електрическата Panamera ще се продава заедно с днешните й хибридни модели с двигател с вътрешно горене и plug-in, базирани на платформата MSB на Porsche.
Panamera EV все още е в начален етап на разработка, но предположенията са, че ще има междуосие и обща дължина, подобни на тези на съществуващата с дълга база, продавана в Китай (3100 мм и 5199 мм).
Това би я поставило в пряка конкуренция с Mercedes-AMG EQS 53 и Lucid Air по отношение на размера. За сравнение, съществуващият Taycan има 2900 мм междуосие и 4963 мм дължина.
Въпреки че електрическата Panamera и второто поколение Taycan ще бъдат базирани на платформата SSP Sport, новите електрически SUV - Macan и Cayenne, ще използват Premium Platform Electric (PPE), която Porsche разработва с Audi.
Първата кола, базирана на платформата SSP Sport обаче, ще бъде наскоро обявената седма моделна линия на Porsche: над 5-метров, 7-местен SUV, за който е потвърдено, че ще направи своя дебют „около средата на десетилетието“.
С кодово име K1, той е планиран за производство във фабриката в Лайпциг.
Електрическата Panamera ще се продава заедно с обновена версия на съществуващия модел от второ поколение, който ще бъде пуснат на пазара през 2023 г. Планира се да бъде в производство до 2030 г.
Колкото до Macan и Cayenne, те трябва да станат електрически съответно през 2024-та и 2025 г. съответно.