Porsche Taycan e най-бързият сериен електромобил на „Нюрбургринг”

Никога преди серийно произвеждан електрически автомобил не е постигал по-бърза обиколка на „Нордшлайфе”

Пламен Георгиев,
Porsche Taycan Turbo S

, Porsche

Porsche Taycan Turbo S

Н а тестовия пилот на на Porsche Ларс Керн му трябваха само 7:33 мин, за да завърти обиколка на „Северната дъга” с Taycan Turbo S. Той бе оборудван с новия комплект Performance Kit и системата за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) и – освен изискваните клетка за защита при преобръщане и състезателни седалки – е стандартен сериен автомобил. Теглото е същото като на серийно произвеждания модел.

Пакетът Performance Kit се състои от 21-инчови джанти с дизайн RS-Spyder с одобрени за обществените пътища гуми Pirelli P Zero Corsa. Друг елемент е софтуерна актуализация на системата за стабилизация Porsche 4D Chassis Control, за да работи в синхрон със спортните гуми.

Пакетът се предлага от Porsche Tequipment. Към настоящия момент е наличен само в Германия и само за Taycan Turbo S от моделна година 2023. Производството на тези автомобили започна в края на юли 2022 г., а самият пакет се очаква да бъде наличен в края на годината. Цената му е 13 377 евро, включително 19% ДДС.

В основата на този успех на дългото 20,8 км трасе е мощността на Turbo S, възлизаща на 460 kW (625 к.с.). С активирана функция Launch Control автомобилът достига максимална мощност 560 kW (761 к.с.).

Нордшлайфе Нюрбургринг Porsche Taycan Porsche