А втомобилната индустрия в момента сякаш се рестартира, но процесът ще отнеме много повече време от това, което сме свикнали да става с компютрите или смартфоните ни. Причината е, че този процес на рестартиране е изключително комплексен и изисква колосални капиталовложения, за да се загърби ДВГ за сметка на електромибила.
Една от причините за това е, че електромобилите не носят големи маржове. Един от играчите обаче смята, че това скоро ще се промени, поне за него. Porsche, чийто доскорошен шеф вече оглави VAG, уверява инвеститорите си, че може да стане по-печеливш, фокусирайки се предимно върху електромобилите.
Производителят на спортни автомобили вижда по-голям потенциал в увеличаване цените на е-колите отколкото тези на конвенционалните модели, твърди главният изпълнителен директор Луц Мешке.
Мешке смята, че маржовете на електромобилите ще достигнат паритет с маржовете на конвенционалните автомобили до две години, след това ще преминат в полза на EV, тъй като клиентите са готови да плащат повече за нова технология.
Марката – която ще излезе на борсата през четвъртото тримесечие на годината – очертава плановете си да достигне възвръщаемост от продажби над 20% в дългосрочен план, скок от предварителния план от 16%.
Мениджмънтът очаква 8 от 10 нови модела Porsche, продавани в края на десетилетието да са електрически, а електромобилите да съставляват половината от пазара на луксозни автомобили през 2031 г.
Какво е положението при т. нар. наследствени производители? Всеки усилено крие истинските цифри за печалбата си, но Volvo Cars е едно от малкото изключения. Електромобилите на компанията – които са били с 12% по-скъпи от събратята им с ДВГ – са генерирали 15% брутен марж през второто тримесечие, което е по-малко от 21% на колите с ДВГ.
През миналата година Taycan изпревари по продажби 911. Сега Porsche планира да лансира електрическа версия на Macan (но няма да влезе в шоурумовете преди 2024 г.), както и електрически SUV, позициониран над Cayenne.