Porsche и Audi заедно разработват луксозни електрически SUV на изцяло нова архитектура, информира британската медия Autocar.
Това са Macan EV и Q6 E-Tron - те ще излязат на пазара още догодина и на няма да приличат на други коли в гамата и на двете компании от техническа гледна точка, поставяйки началото на нова глава по отношение на задвижването.
Иде реч за Premium Platform Electric (PPE), която взема по нещо от J1 и MEB, използвани в групата на Volkswagen.
Porsche иска да надгради над електрическия Tycan, а Macan е бестселър за фирмата от Щутгарт.
Новият EV вариант няма директно да замени познатия SUV с двигател с вътрешно горене. Ще продължи да продава и двата до изчерпване на жизнения цикъл на първообраза.
PPE ще служи най-вече за спортно ориентирани автомобили, при които са важни и динамичните характеристики, освен дългия пробег и авангардните технологии. Засега обаче платформата се обслужва само Porsche и Audi, докато Lamborghini и Bentley ще заложат на други.
Любопитно е, че за разлика от VW и Audi, Porsche реши да не адаптира доли с ДВГ към EV, а директно да прави електромобили на съвсем нова база, предвидена само за тях.
Предимствата на това са няколко, като се почне от по-голямо пространство в интериора.
А Macan EV вече се тества по пътищата - снимки на модела с маскировка се появиха в някои медии. Според Autocar целта на бранда е той да бъде най-спортният EV в класа. Все още няма данни за динамичните му показатели, както и за пробега, който също трябва да направи луксозния всъдеход №1.
Porsche планира от 2030 г. 80 процента от продажбите й да бъдат на електромобили. Скоро ще видим електрифицирани 718 Boxster и 718 Cayman. Предстои да се вземе решение за Cayenne. А последен ДВГ ще изостави иконата 911.
Audi се надява Q6 E-tron да стане най-продаваният EV на марката, като се има предвид, че сходният по размери Q5 e бестселър в Германия. Предполага се, че той ще е със задвижването на наскоро показания A6 E-tron, планиран за 2024 г.
Притежава по един електромотор на двата моста и обща максимална мощност от 469 к.с., като максималният въртящ момент е цели 800 Нм.
Батерията ще е с около 100 кВ/ч (800 волта, 260 киловата). С нея ще може да изминава до 700 км с едно зареждане. А при бърз режим на зареждане - за по-малко от 10 минути, до около 300 км.
Q6, който се очаква да е със сходни показатели, също вече се изпитва в реални условия.