Nio променя стратегията, залага на батерии с по-малък пробег

Клиентите диктуват това, те ги предпочитат заради по-ниската цена. И когато ги изплащат на лизинг

,
NIO ES7

, NIO

Nio ES7

К итайският компания Nio, която има амбициозни планове в Европа, сменя стратегията - от батерии с голям пробег към такива с по-малък. Причината е ясна - цената на електромобилите.

Стартъпът предизвика фурор в началото на 2021 г., когато обяви намерения за твърдотелни батерии с голям капацитет, съответно и пробег, припомня Autonews.

Сега обаче той изглежда възлага все по-малко надежди на въпросната батерията с 155 кВч. И защо? Защото нейните клиенти всъщност искат по-евтини батерии с по-малък обхват.

Nio все още работи върху въпросния продукт с висока ениргийна плътност, но имаше въпросителни по нейния състав, което е допълнителен фактор да има резерви.

Всичко това отложи пускането на тази батерия в Китай от края на тази година до първото тримесечие на 2023 г., обави Фей Шен, ръководител на Nio Power, в кулоарите на събитие за представянето на марката на германския пазар по-рано този месец.

Но когато излезе, батерията със 155 кВч ще предизвика повече вълнение сред медиите, отколкото сред клиентите, вярва Шен.

Лично аз не мисля, че тази батерия ще се използва масово, добави той. - В Китай по-често ни питат кога ще доставим батерии с малък капацитет.“

Те означават по-ниски цени за клиентите на Nio. Както на настоящите, така и на бъдещите.

Компанията използва лизингова схема за батериите, като цената е базирана на капацитета. Ето защо клиентите предпочитат по-малките батерии.

Повечето потребители купуват или наемат нашата стандартна батерия, която е с капацитет 75 кВч. Когато трябва да пътуват на по-дълги разстояния, като например на почивка, те могат да надстроят батерията си до 100 кВч“, каза още шефът.

Nio насърчава клиентите си да използват батерии, която отговаря на техните нужди, а не непременно по-големи и скъпи.

Ако някой избере 155-киловатовата батерия и след това шофира предимно в града, ние не считаме това за най-добрата ефективност, каза Шен. - Като предлагаме тази гъвкавост и възможност за надграждане на нашите клиенти, ние можем да намалим търсенето на материали със 17 процента.“

Nio разработва батерия с 60 кВч - с пробега на по-голямата. Очаква се тя също да бъде представена догодина.

батерии с цилиндрични клетки китайци Европа NIO ES7 Nio EP9