К итайският автомобилен производител Nio се фокусира върху европейския пазар и се надява да успее там, където конкуренти страдат.
Основателят на Nio Уилям Ли каза в интервю за Automobilwoche, че броят на производителите с “добър продукт" от Поднебесната империя е между 20 и 30. Сметката включва гиганти като Geely и SAIC, които според него вече са успели да наложат електрически марки.
Цялата тази конкуренция е добра, защото движи индустрията напред. В Европа имате много страхотни фирми. Дори в Китай Mercedes, BMW, Audi и другите са силни. Все още имаме да извървим дълъг път, за да бъдем на тяхното ниво“, добави Ли.
Автомобилната индустрия в момента е един от „най-отворените пазари“ и ако Nio успее да оцелее в Китай, има шанса да бъде конкурентоспособна и на други пазари, каза той.
Ли обяви, че Nio се фокусира върху електромобилите, за разлика от водородните горивни клетки, защото вярва, че те са решението за автономното управление.
Колата се превръща в мобилно жилищно пространство и това работи само с безпилотна кола”, рече още той.
„Моята цел за Европа е Nio да бъде марката с най-висока удовлетвореност сред клиентите в следващите три години, каза босът. - Ние сме на път към рентабилност. На Тесла бяха нужни 16 години. На нас няма да ни отнеме толкова.“
Автомобилите на Nio за Европа ще бъдат изградени на най-новата платформа NT2, като се започне с големия седан ET7. Доставките му ще започнат този месец в Европа, а ще последва седанът от среден клас ET5 и големия SUV EL7 през март.
Nio обеща, че ще пусне марка за масовия пазар, все още неназована като име. Това ще стане през 2024 г. - малко след лансирането в Китай.
Nio също така планира да построи 1000 станции за смяна на батерии извън Китай до 2025 г., повечето от които в Европа, за да обслужва клиентите си.