Made in China вече с 5 звезди за безопасност в Европа

Вече няма съмнение, че европейският автомобилен пазар предстои да бъде „нападнат” от китайски електромобили. Доказва го BYD и Atto 3 с неговите 5 звезди за безопасност

Пламен Георгиев,
BYD Tang

BYD

BYD Tang

Н е беше толкова отдавна времето, когато просто бе немислимо да говорим за китайски автомобили в Европа. За по-малко от пет години вече се говори за предстояща инвазия на китайски електромобили, които могат много сериозно да объркат сметките на наследствените производители на континента. Това вече направи Tesla в Германия, сега предстои да видим какво ще направят Nio, BYD, Xpeng и компания.

Но следващата новина подсказва красноречиво, че китайските автомобили отдавна не са онова, което мислехме за тях. Защото 5 звезди за безопасност по новите протоколи на Euro NCAP са сериозен атестат за качество. Става въпрос за BYD Atto 3, който бе отличен с най-високото постижение, докато произвежданият в Китай Citroen C5 X е с 4 звезди.

Китайският концерн BYD е сред най-големите играчи, които отправиха поглед към европейския пазар, а сертификатът от Euro NCAP ще им помогне в това начинание. Въпросният Atto 3 ще се продава в Европа на цена от 38 000 евро, докато другите два модела са оценени двойно - Tang SUV (на снимката) и седанът Han ще започват от 72 000 евро, което ще направи задачата им доста по-трудна.

Любопитно е, че произвежданите в Китай Citroen C5 X, дело на съвместното дружество между Stellantis и Dongfeng, и Mobilize Limo, електрически седан, произвеждан от Renault и Jiangling Motors, бяха оценени с по 4 звезди за безопасност.

Миналият месец повод да се похвали имаше Great Wall Motor, който получи 5 звезди от Euro NCAP за хибридния Coffee 01 SUV от марката си WEY, както и за електрическия седан Funky Cat от марката ORA.

Миналата седмица германската компания за коли под наем Sixt обяви, че ще купи 100 000 електромобила от BYD през следващите години.

Източник на статията: autonews.com

BYD китайски автомобили BYD Auto