Н е беше толкова отдавна времето, когато просто бе немислимо да говорим за китайски автомобили в Европа. За по-малко от пет години вече се говори за предстояща инвазия на китайски електромобили, които могат много сериозно да объркат сметките на наследствените производители на континента. Това вече направи Tesla в Германия, сега предстои да видим какво ще направят Nio, BYD, Xpeng и компания.
Но следващата новина подсказва красноречиво, че китайските автомобили отдавна не са онова, което мислехме за тях. Защото 5 звезди за безопасност по новите протоколи на Euro NCAP са сериозен атестат за качество. Става въпрос за BYD Atto 3, който бе отличен с най-високото постижение, докато произвежданият в Китай Citroen C5 X е с 4 звезди.
Китайският концерн BYD е сред най-големите играчи, които отправиха поглед към европейския пазар, а сертификатът от Euro NCAP ще им помогне в това начинание. Въпросният Atto 3 ще се продава в Европа на цена от 38 000 евро, докато другите два модела са оценени двойно - Tang SUV (на снимката) и седанът Han ще започват от 72 000 евро, което ще направи задачата им доста по-трудна.
Любопитно е, че произвежданите в Китай Citroen C5 X, дело на съвместното дружество между Stellantis и Dongfeng, и Mobilize Limo, електрически седан, произвеждан от Renault и Jiangling Motors, бяха оценени с по 4 звезди за безопасност.
Миналият месец повод да се похвали имаше Great Wall Motor, който получи 5 звезди от Euro NCAP за хибридния Coffee 01 SUV от марката си WEY, както и за електрическия седан Funky Cat от марката ORA.
Миналата седмица германската компания за коли под наем Sixt обяви, че ще купи 100 000 електромобила от BYD през следващите години.