Tesla отмени три онлайн интервюта за назначения на работа в Китай през юни, предаде агенция “Ройтерс”.
Тази новина излиза дни след противоречивите изказвания на Илон Мъск за съкращения и замразяване на заплати, тъй като имал много лошо предчувствие за икономиката. След това се коригира, но все пак даде да се разбере, че не е доволен, че в някои сектори имало излешен персонал.
Не и там обаче, където се касае за производство, където ще се назначават хора.
Сега отменените сесии с интервюта касаят позиции в продажбите, изследванията и разработката и доставките. Няма официална информация за причината за решението.
В същото време обявите за приемане на документи в Tesla Китай остават - за повече от 1000 работни места. Те продължават да стоят в платформа на социалните медии - за инженери по аеродинамика, мениджъри на различни позиции, надзорници и работници.
Tesla понесе вече голям удар в Поднебесната империя, където се произвеждат най-много от електромобилите й. Двумесечният локдаун вече се отрази на производството и доставките. До април направените коли са намалели с повече от една трета в сравнение със същия период на миналата година.
Това не е единствената лоша новина, свързана с Tesla тези дни. Автомобилите с технологията Autopilot за частично автономно управление са все по-близо до изтеглянето им от пазара, след като САЩ разшириха разследването на серия от сблъсъци с паркирани автомобили за спешна помощ или камиони с предупредителни знаци.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата заяви, че завишава проучването до инженерен анализ.
Документите, публикувани в четвъртък от агенцията, повдигат сериозни въпроси за автоматизираната система. Агенцията установи, че тя се използва в области, в които възможностите ѝ са ограничени, и че много водачи не предприемат действия за избягване на катастрофи въпреки предупрежденията от автомобила.
Проверката вече обхваща 830 000 автомобила - почти всички, които производителят е продал с Autopilot в САЩ от 2014 г. насам.
Агенцията добави, че е установила 16 катастрофи в линейки и камиони, причинили 15 наранявания и един смъртен случай.
Разследващите ще оценят допълнителни данни, експлоатационните характеристики на автомобила и ще „изследват степента, в която автопилотът и свързаните с него системи могат да засилят рисковете за безопасността, свързани с човешкия фактор или поведението, като подкопаят ефективността на надзора от страна на водача", заявиха от агенцията.
Инженерният анализ е последният етап от едно разследване и в повечето случаи регулаторът решава в рамките на една година дали трябва да има изтегляне на автомобилите от пазара или проверката да бъде прекратена.