Колите на BMW ще радват сърцето чрез умен суперкомпютър

Технологията ще е част от моделите Neue Klasse

Мартин Дешев,
bmw vision drive Прототип

BMW

BMW се подготвя за много важна нова глава в своята история. Компанията ще даде нейното начало с моделите Neue Klasse, които обаче няма да предложат просто нов дизайн.

Те ще имат и изцяло ново „Сърце от радост“, което ще се погрижи да направи колите по-емоционални, по-сигурни и по-икономични. Въпросното сърце всъщност е суперкомпютър, който BMW разработва и ще внедри в моделите от ерата на Neue Klasse.

Компанията направи кратка демонстрация на какво е способна тази система чрез прототипен автомобил, който се казва BMW Vision Driving Experience и според някои всъщност ни загатва както можем да очакваме от бъдещата 3-та Серия. BMW настоява, че въпреки голямата мощ на прототипа, това не е М3.

И така, какво представлява „Сърцето от радост“? Компанията го описва като централен компютър, който работи 10 пъти по-бързо от досегашните системи на марката. Той управлява множество аспекти на автомобила, включително задвижването, спирачките, зареждането, рекуперацията, кормилната уредба и др.

„Сърцето“ работи заедно с BMW Dynamic Performance Control, като заедно предлагат много по-бърза и прецизна обработка на нужната информация за подобряване на автомобила. И това позволява постигането на внушителни резултати. Прототипът например има 4 електромотора и развива 18 000Nm въртящ момент. Аргументът на BMW – ако системата „може да се справя с такава експлозия от мощност, ще се справя с лекота и с ежедневното шофиране“.

Системата за пръв път комбинира тези различни аспекти на автомобила в едно. Това позволява увеличаване на стабилността на пътя, подобряване на динамичните показатели и значително скъсяване на времето за обработка на информацията – времезакъснението се свежда до милисекунди. За сравнение, обикновените системи имат отделни алгоритми за задвживането и спирачките, което забавя обработката и не позволява пълноценното използване на всички възможности на електрическото задвижване.

„Сърцето“ ще може да адаптира поведението на автомобила в реално време според ситуацията. При динамично шофиране, колата ще има по-спортно държане, повече сцепление в завоите и т.н. Управлението ѝ ще е по-лесно, без да изисква множество намеси от шофьора. При ниски скорости, каране в трафик или паркиране, тогава акцент ще е маневреността, комфортът, гладкото и безшумно движение и др.

Освен това системата ще позволи и осезаемо подобрение на икономичността. Електрическите модели Neue Klasse ще предлагат 25% увеличение на ефикасността чрез оптимизираната рекуперация. А тя ще замени 98% от спирането с конвенционалните спирачни дискове. Те ще бъдат налични, но ще се използват само при нужда от рязко спиране, което ще спести и разходите.

„Четри изцяло нови супермозъка ще работят заедно в BMW-то на бъдещето“, казва компанията и допълва, че „Сърцето от радост“ е изцяло разработено от нея, включително и нужният софтуер. То комбинира общо 7 системи, като към споменатите вече, ще бъдат включени още управлението на климатика и системите за комфорт, системата за достъп до автомобила, инфотейнмънта, осветлението и автономията.

коли автомобили BMW електрически автомобил електромобили