BMW ще запази своите ДВГ живи, включително „шестаците“ и V-осмаците

За момента това твърдение се отнася за САЩ, в голяма степен може да го приемем и за Европа, но с уточнението: „докато регулациите го позволяват“

Пламен Георгиев,
BMW M5 Touring

, BMW

BMW M5 Touring

BMW очаква влакче на ужасите през следващите няколко години, когато става въпрос за електрификация. Но за разлика от някои от конкурентите си, компанията ще запази двигателя с вътрешно горене още известно време. Този подход (който баварците следват още от самото начало на електрическата революция) може да е от особено значение сега, тъй като индустрията умува как най-добре да се ориентира в нова ера – особено в САЩ, където Доналд Тръмп пое отново юздите в Белия дом и с това започна връщане към старите реалности.

Говорейки пред Financial Times, членът на борда на директорите на BMW Йохен Голер намекна, че продажбите на електромобили в САЩ може да се забавят, но компанията остава оптимистично настроена за количествата продажби на конвенционални и плъг-ин хибридни автомобили. И тъй като 65% от продадените BMW-та в Щатите са местно производство, компанията е по-малко изложена на риск от мита.

Подходът на BMW към бъдещото развитието на микса от възможни задвижвания е по-широк от този на някои конкуренти, като VW и Mercedes, които влагат повече пари в бума на EV. Въпреки това, стратегията на баварците за продължаване на инвестициите в ДВГ и хибридни опции, наред с развитието на EV, досега дава много добри резултати.

Голямата новина за феновете на големите двигатели е, че V8 на BMW ще се задържат, поне за клиентите в САЩ и Близкия изток.

„Има пазари като САЩ и Близкия изток, където не можете да замените V8 с редови шестцилиндрови хибриди“, каза Франк Вебер, член на борда на BMW, говорейки пред Automotive News. „Те са сравними по отношение на ускорението, но клиентите харесват плавността, звука и усещането на V8. Ще продължим да предлагаме V8.”

Европа може да няма такъв късмет, тъй като строгите разпоредби на ЕС за емисиите влизат в действие. Въпреки това Вебер потвърди, че някои европейски пазари все още ще получават опции с дизелово гориво в обозримо бъдеще, като баварският автомобилен производител продължава да разработва този тип задвижване горелки и да търси повече начини да ги поддържа чисти.

Източник на статията: carscoops.com

двигатели BMW ДВГ