И зминалата 2024-а беше година, която Audi ще иска да забрави колкото се може по-бързо, ако това е възможно. Доставките паднаха с 11,8% до 1 671 218 коли, позволявайки на Tesla да изпревари „Четирите пръстена“ по продажби за първи път. Да не говорим, че BMW и Mercedes дръпнаха с по-голяма преднина във вътрешната тройна надпреварата.
Имайки това предвид, човек би си помислил, че последното нещо, което Audi трябва да направи, е да увеличи цените и да рискува да отблъсне още повече клиенти. Но данните за продажбите не са всичко – маржовете на печалбата са ключови за здравословния баланс.
Затова Audi възнамерява да премине към още по-високата част на луксозния пазар на автомобили, дори това да означава продажба на по-малко коли. Компанията ще направи това, без да настъпва по пръстите Porsche, тъй като вярва, че има място за растеж, като се дистанцира още повече от основната марка Volkswagen.
В интервю за Auto Express, новият шеф на автомобилния производител във Великобритания, Хосе Мигел Апарисио, разкри смелия план:
Ние правим крачка нагоре по отношение на премиум позиционирането, повишаваме престижа, привлекателността и възприемането на марката и се интересуваме повече от качеството, отколкото от количеството.“
И тук Апарисио хвърля фразата за „значително увеличение на цената“, която да отрази по-високото позициониране на Audi във вече сложната йерархия на VW Group.
От Audi знаят много добре, че е необходимо много повече от просто повишаване на цените, за да могат хората да възприемат Audi като производител на автомобили от по-високия клас.
Ние наистина трябва да създадем тази привлекателност и желание за марката.“
Audi вече обяви плановете си да спре производството на най-евтиния си автомобил и SUV. Нито A1 Sportback, нито Q2 ще оцелеят след следващото поколение, което на практика ще превърне A3 в базовия модел на компанията. В другия край на гамата, тласъкът към луксозния пазар може да започне с по-футуристичен наследник на A8, както предполага концепцията Grandsphere. Освен това концепцията Urbansphere намеква за SUV от висок клас, позициониран над Q7 и Q8.
В немската преса обаче са спекулира, че вече остаряващият A8 ще остане на пазара по-дълго от първоначално планираното. Auto Motor and Sport писаха миналата година, че Audi може да даде още един фейслифт на текущото поколение на своята лимузина. А това вероятно ще се случи, тъй като към настоящия момент няма логика А8 да бъде заменен от електромобил. Audi имаше намерение да премине изцяло на ток до 2033 г., но промени стратегията си и сега иска да остане „гъвкав“.