К итайският производител на батерии Envision AESC Group очаква да започне да произвежда батерии за поне 1000 км пробег още през 2024 г.
В момента Envision доставя литиево-йонни батерии на Nissan, който ги вгражда в Leaf. Китайската компания ще успее да „опакова” клетките по-близо едно до друга. Сред целите на Envision е да съкрати времето за зареждане с около 30% до под 20 минути. Инженерите също така работят по удвояване броя на клетките във всеки автомобил, което ще увеличи пробега, но и ще направи колата по-тежка.
Nikkei Asia съобщава, че Envision ще изгради нов завод в префектура Ибараки, близо до Токио, в който ще произвежда новите батерии. Този завод трябва да е въглеродно неутрален, като ще с разчита на слънчеви панели за добив на нужната енергия.
Envision е седмият по големина производител на батерии през 2020 г., като за сравнение се използва обемът на доставки. Nissan притежава 20% дял в нея, докато китайската Envision Group е собственик на останалите 80%.
В момента около 90% от всички батерии на Envision се използват от Nissan, но Шоичи Мацумото, изпълнителен директор на Envision, казва пред Nikkei Asia, че компанията се надява да подпише договори с други японски, китайски и европейски производители, като тези нови клиенти ще съставляват около 50% от общия обем на доставките през 2025 г.
Envision AESC не прави само литиево-йонни батерии. Компанията възнамерява да изгради заводи в Япония, Китай, Великобритания, Франция и САЩ до края на десетилетието, в които да произвежда твърдотелни батерии, както и литиево-йонни. Общият план е постигането на капацитет за оборудване на над 1,1 млн. електромобили.