К итайската компания Leap Motor представи технологията cell-to-chassis (CTC), която ще подобри структурните качества на електромобила и ще увеличи пробега му. Тя представлява еволюция на сегашните компановки на батериите: вече не е нужно клетките да се обединяват в модули или блокове, тъй като те са интегрирани в структурата на шасито.
Понастоящем производителите на електрически автомобили използват батерии с оформление cell-to-module (CTM) или cell-to-pack (CTP). Технологията CTM е най-простата: клетките образуват модули, а те от своя страна образуват батерията. Принципът на CTP елиминира междинния етап под формата на изолирани модули, тоест клетките за запълване на обема и увеличаване на енергийната плътност са обединени в един блок.
Китайците отиват по-напред и интегрират клетки в структурата на шасито. Тази технология се нарича cell-to-chassis (CTC). Батерията с технология CTC работи на 800 волта и поддържа зареждане до 400 киловата. Нейната основа е свързана с долната част на шасито, което не само опростява самия дизайн, но и увеличава използваемата площ с 14,5%.
Също така, при това разположение, здравината на шасито се увеличава с 25%, а вибрационното натоварване намалява с 20%. В комбинация с облачната система AI BMS (разработка на компанията) за контрол на параметрите на клетките, увеличението на пробега може да достигне до 10%. Друго предимство на технологията CTC е възможността за увеличаване на височината на купето със сантиметър.
Първият автомобил в света с технологията CTC ще бъде седанът Leap C01. Той ще разчита на батерия с капацитет 90 киловатчаса, пробег 700 километра (по цикъла NEDC), ускорение до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди и коефициент на въздушно съпротивление 0,226. Индикаторът, разбира се, не е рекорден (Mercedes-Benz EQS има 0,202), но е доста нисък.