KIA не говори в бъдеще време: Soul EV предлага впечатляващи параметри

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

П рез 2009 г. се появи шестият студиен албум на Seal. Беше озаглавен Soul. С пилотния си сингъл изпълнителят ни каза, че промяната ще настъпи („A Change Is Gonna Come“). Днес KIA представи третото поколение Soul и декларира, че промяната е настъпила сега. Моделът продължава кубовидната философия, но интерпретирана по по-модерен начин. Атрактивните LED светлини са интегрирани в горната предна част на автомобила, докато в профил основният дизайнерски акцент са 17-цоловите джанти с пет лъча, които се различават от джантите при другите модификации на Soul.

Новият Soul EV е оборудван с нова литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 64 кВтч, с водно охлаждане, намалено съдържание на кобалт и нов NCM-микс в съотношение 8:1:1 (80% никел, 10% кобалт и 10% манган). Новата батерия се характеризира с по-голяма енергийна плътност в сравнение с досегашните NCM-батерии. Крайният резултат е значително увеличен пробег в сравнение с предходния модел, а системата за бързо зареждане на постоянен ток от типа CCS (Combined Charging System), част от стандартното оборудване на модела, позволява по-бързо зареждане на батерията.

Проблемът е, че не се казва колко точно е това време, както и какъв е пробегът. И ако първият параметър няма как да се отгатне, то за пробега може да са предполага. Същата батерия е монтирана в KIA Niro EV, за който се казва, че предлага автономен пробег от 301 мили (484 км) според стандарта WLTP. Това ни кара да предполагаме, че новия Soul ще предложи наистина впечатляващ автономен пробег. Н пазара в Европа моделът ще се появи през първата половина на 2019-а.

Батерията задвижда един мотор на предната ос с мощност от 204 к.с. и 395 Нм максимален въртящ момент (285 Нм при актуалния модел). Новият Soul EV предлага четири режима на задвижване - Eco, Comfort, Sport и Eco+.

Любопитен детайл е интелигентната спирачна система, която се управлява чрез с „перата“ на волана. Тя дава възможност на водачите да намаляват скоростта и да съхраняват повече кинетична енергия, осигурявайки допълнителен пробег. Същата има и функция „спиране и задържане”, която позволява на водача да използва „перата“ на волана, за да спрe автомобила напълно, като по този начин съхранява кинетична енергия.

Soul EV е снабден с голям брой функции за повишаване на безопасността, подобряване на усещането при шофиране и улесняване на експлоатационния процес като цяло. Технологиите включват въртящ се shift-by-wire контролер, инфоразвлекателна система с 10,25-инчов тъчскрийн и камера за заден ход с насочване за паркиране.

Ако електрическото бъдеще изглежда като Audi e-tron GT concept: искаме го

Mazda3 е красавица, ляга на нова платформа и предлага революционен двигател

Американски стартъп изпревари Tesla с първия електрически пикап

Източник на статията: Vesti.bg

електрически автомобили електромобили Киа Соул KIA Soul EV. KIA