Audi хвърли бомбата по време на автомобилния салон в Лос Анджелис, показвайки убийствения Audi e-tron GT concept, разработен съвместно с Porsche. С други думи казано: Audi представи своята интерпретация на тема Porsche Taycan. И спокойно може да се каже, че тя изглежда дори по-впечатляващо.
Четиривратото Gran Turismo е електрическото спортно бъдеще на марката. Серийното производство на e-tron GT е планирано за края на 2020 г. като трети e-tron модел, който ще последва кросоувъра Audi e-tron и предстоящия да се появи Audi e-tron Sportback (2019).
Както по-рано бе обявено, плановете на Audi предвиждат въвеждането на 12 изцяло електрически модели до 2025 г. Първите три ще излязат на пазара до края на 2020 г., което означава, че следващите 9 модела ще се появят за 5 години, т.е. по един нов електромобил на 6 месеца (средно).
Audi e-tron GT, като четириврато купе, ще е директен конкурент на Tesla Model S. Проблемът му е, че все още говорим в бъдещо време, но положителното е, че дизайнът на този автомобил е поразителен.
Audi пуска 12 електромобила до 2025 г.
Audi стартира производството на първия си електрически SUV
Параметрите му също не са за пренебрегване, макар Model S и в момента да има малка преднина. Audi e-tron GT е с архитектура с равен под, в който (между двете оси) е вграден пакетът литиево-йонни батерии с капацитет 90 kWh. Очаква се, че автономният пробег ще е над 400 км по тестовия цикъл WLTP. Тъй като сравнението с Model S е неизбежно, трябва да отбележим, че с батерия с капацитет 75 kWh американският модел и в момента предлага пробег от 417 км по тестовия цикъл ЕРА.
Изключително важен е параметърът за зареждането на батериите, където може да видим влиянието на Porsche. Зареждането на 800-волтовата батерия може да стане за 20 минути (бързо зареждане на 80% от капацитета на батерията).
Друг любопитен факт се крие в решението на Audi да изгради купето от няколко различни материала: карбон, алуминий и високоякостна стомана, като целта е била максимално снижаване теглото на автомобила. За съжаление този параметър не се казва за момента.
Решението на Audi е да заложи на 1 мотор за всяка ос, за да постигне задвижване на четирите колела с т. нар. torque vectoring и мощно регенеративно спиране. Върховата мощност е 434 kW (590 к.с.), които трябва да гарантират ускорение до 100 км/ч за 3,5 секунди. От 0 до 200 км/ч ускорението ще трае 12 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч.
Другите интересни цифри са: дължина 4,96 м, 1,96 м широчина, 1,28 м височина и обем на багажника от 450 л плюс 100 л под предния капак.
Летящото такси на Audi направи първия си полет
Mazda3 е красавица, ляга на нова платформа и предлага революционен двигател